معاون امور توانبخشی بهزیستی استان خراسان شمالی گفت: هم اکنون به دو هزار و 700سالمند در مراکز نگهداری اداره کل بهزیستی استان خدمات ارائه می شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ سارا براتی معاون امور توانبخشی اداره کل بهزیستی خراسان شمالی با بیان این که چهار مرکزروزانه و سه مرکزشبانه روزی در استان دایر است،گفت: 2 مرکز روزانه و 2 مرکز شبانه روزی در مرکز استان،2 مرکز روزانه در شهرستان اسفراین و یک مرکز شبانه روزی در شهرستان شیروان به این اقشار از جامعه خدمات ارائه می دهند.

وی افزود: اکنون 50 سالمند در مراکز روزانه و 50 سالمند در مراکز شبانه روزی در خراسان شمالی پشت نوبت دریافت خدمات نگه داری قرار دارند.

براتی اظهار کرد:در سال جاری تاکنون 25 سالمند در مراکز استان پذیرش و 15 نفر هم ترخیص شده یا به علت کهولت سن و بیماری فوت کرده اند.

وی به طرح ویزیت در منزل اشاره و تصریح کرد: اجرای این طرح برای سالمندانی است که تمایلی به نگه داری در مراکز را ندارند و در این طرح کمک های توانبخشی،پرستاری،مراقبتی،آموزش خانواده و... در منزل به فرد سالمند ارائه می دهند.

وی با اشاره به این که یک مرکز با عنوان طرح ویزیت در منزل در استان فعالیت دارد، گفت: ظرفیت ویزیت در منزل در این استان 30 نفر است و به ازای ارائه خدمات به هر نفر اداره کل بهزیستی یک هزارو 340 هزار ریال به این مرکز پرداخت می کند.

گفتنی است :هم اکنون 70 هزار سالمند در استان خراسان شمالی وجود دارد.

انتهای پیام/آ

یک مرکز شبانه روزی سالمندان همزمان با روز جهانی سالمند در شهرستان مانه و سملقان افتتاح خواهد شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.