زائران و مجاوران حرم كريمه اهل بيت(س) با برپايي دسته‌هاي عزاداری با سينه‌زنی و اشك ديده مصيبت شهادت حضرت سیدالشهدا و یارانش را به دخت موسي بن جعفر(ع) تسليت گفته و عشق و ارادت خود را به اين خاندان نشان می دهند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ،  تاریخ چه واقعه‌ای را می‌خواهد در روز دهم محرم ثبت کند که ندای مکن ای صبح طلوع از شب گذشته به گوش می‌رسد. تن زمین و گوش زمان توان و تحمل مصیبت این واقعه را ندارد. عاشورا روز رویارویی سپاه پسر فاطمه(ع) و عمر بن سعد بوده و این آغاز راه زینب کبری(س) است.

خورشید تاب و تحمل جدا شدن سر امام حسین(ع) و 72 نفر از یاران با وفایش را ندارد. تیر سه شعبه کینه کوفیان به گلوی طفل 6 ماهه نیز رحم نکرد؛ چه کینه‌ای در دل داشتند که پیکرهای بیجان آنها را در زیر سم اسبان مورد تاخت و تاز قرار دادند.

هزار و 400 سال از آن واقعه جانگداز می‌گذرد ولی هنوز داغ آن تازه است و دوستداران مکتب اهل بیت(ع) در غم و سوگ از دست دادن پسر حضرت زهرای مرضیه(ع) به عزاداری می‌پردازند و با برپایی مجالس ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت(ع) نشان می‌دهند.

عش آل محمد از ابتدای محرم یکپارچه در سوگ و ماتم است و با افراشتن پرچم‌ها سیاه‌پوش شده است و مجالس روضه‌خوانی و مداحی نیز در هیأت‌ها، مساجد و حسینیه‌ها برپا شده و عشاق آل محمد در مظلومیت شهدای کربلا به گریه و عزاداری می‌پردازند. شهر قم در روز عاشورا حال و هوایی دیگر دارد و زائران فراوانی به این شهر سفر کردند تا در جوار بارگاه فاطمه معصومه(س) به عزاداری بپردازند.

عاشقان و شیفتگان اهل بیت(ع) با برپایی دسته‌های عزاداری بر سر و سینه‌زنان به حرم کریمه اهل بیت(ع) وارد می‌شوند تا به کریمه اهل بیت(س) و حضرت ولی عصر(عج) این مصیبت را تسلیت بگویند.

دسته‌های عزاداری از صبح امروز در خیابان‌های منتهی به حرم کریمه اهل بیت(س) و میدان آستانه برپا شده و مردم متدین با شرکت در آنها و سینه‌زنی و زنجیرزنی به عزاداری در غم از دست دادن دردانه حضرت زهرا(س) می‌پردازند و بر این مصیبت اشک ماتم می‌ریزند و در نهایت به سمت حرم حضرت معصومه(س) حرکت می‌کنند.

تعداد دسته‌‌های عزاداری با نزدیک شدن به عصر عاشورا در حال افزایش است و عزاداران بر سر و سینه‌زنان به حرم اخت علی بن موسی الرضا(ع) وارد می‌شوند و شور و غوغایی به پا کرده‌اند و فریاد لبیک یا حسین(ع) و یا ابوالفضل(ع) سرمی‌دهند.

عشق و ارادت قلبی مردم متدین قم به اهل بیت(ع) در عزاداری‌ها موج می‌زندریال دسته‌های عزاداری در مسجد جمکران و امامزادگان نیز همزمان با این روز برپا شد. ایستگاه‌های صلواتی نیز با توزیع نذورات از عزاداران پذیرایی می‌کنند.

عزاداران نماز ظهر عاشورا را به نیز به یاد آخرین نماز سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) در حرم حضرت معصومه(س) و مسجد جمکران اقامه کردند.

همچنین مراسم‌های عزاداری در بیوت مراجع و علما، بقاع متبرکه و مساجد برپا می‌شود و زن و مرد و پیر و جوان با عشق و ارادت به اهل بیت(ع) در این مراسم‌ها شرکت دارند.

همزمان با غروب خورشید عاشورا دلسوختگان و عاشقان اهل بیت(ع) با روشن کردن شمع‌هایی مراسم شام غریبان را در حرم حضرت معصومه(س)، بقاع متبرکه، گلزارهای شهدا و ... برای همدردی با حضرت زینب کبری(س)، زنان و کودکان شهدای کربلا برگزار می‌کنند و به طور نمادین خیمه‌هایی در سطح شهر برای نشان دادن مظلومیت حضرت زینب(س) و اسرای کربلا به آتش کشیده می‌شود و عزاداران بر سر و سینه می‌زنند.

انتهای پیام/ت

آجرک الله یا بقیة الله

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.