امام حسین(ع) با برپایی نهضت عاشورا خطی ترسیم کرد که نشان داد اسلام حقیقی باید از کدام مسیر عبور کند و این قیام عمیق‌ترین تاثیر را بر تاریخ بشریت گذاشته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم ، حجت‌الاسلام والمسلمین مجتبی کلباسی اظهار کرد: سیره و روش زندگی امام حسین(ع) همان سیره و روش پیامبر گرامی اسلام(ص) و امیرالمومنین(ع) است.

وی افزود: زهد و تقوای امام به گونه‌ای بود که در ظهر عاشورا با وجود تمام سختی‌ها و مصائب و از دست دادن یاران با وفایش دست از دین خدا برنداشت و با ظلم و ستم یزید تا آخرین نفس مبارزه کرد.

کلباسی تاکید کرد: سیدالشهدا(ع) در برخورد با مردم به خصوص فقرا به حدی مهربان و گرم بود که هر کس ایشان را برای نخستین بار ملاقات می‌کرد شیفته اخلاق خوش و عطوفت و شفقت ایشان می‌شد.

وی ادامه داد: امام حسین(ع) در زمان خود در شرایطی قرار گرفت که دستگاه حکومت اموی از نظر سیاسی، اجتماعی، عقیدتی، عملی و فکری اسلام را به نوعی دیگر معرفی کرده بودند به طوریکه فساد را در ریشه جامعه ترویج می‌دادند و سیدالشهدا با قیام بزرگ عاشورا اسلام راستین را به تمام جهان نشان داد.

رئیس مرکز تخصصی مهدویت استان قم خاطرنشان کرد: پس از واقعه عاشورا و آشکار شدن حقیقت جانشینان یزید و معاویه دیگر نتوانستند به حکومت دلخواه خود دست پیدا کنند و دودمان بنی‌ امیه و آل سفیان برچیده شد.

وی عنوان کرد: واقعه کربلا مانند یک چشمه جوشان و عمیق در تاریخ اسلام جوشید، نهضت‌ها را به راه انداخت و در کنار یکدیگر قرار داد نهضت‌هایی که تا امروز ادامه دارند و نهضت انقلاب اسلامی و دفاع مقدس نیز برگرفته از همان نهضت عاشورا است.

کلباسی ابراز کرد: عاشورا علاوه بر نشان دادن صفا، وفاداری، اخلاص و مظلومیت خطی ترسیم کرد که در تاریخ اسلام مستحکم و تحریف ناپذیر است و این چشمه همیشه جوشان هیچ گاه خشک نمی‌شود.

انتهای پیام/ت

 

 نهضت عاشورا ترسیم راه اسلام حقیقی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار