مشاور وزیر علوم گفت: 33000 ظرفیت جدید در حوزه خوابگاه‌های غیر دولتی و 2800 ظرفیت جدید در قالب کمک رهن ایجاد گردید.

جزئیات افزایش و بازسازی خوابگاه‌های دانشجویی سال 96ذولفقار یزدان مهر در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان از سیاست صندوق رفاه در خصوص خوابگاه‌های دانشجویی مبتنی بر دو اصل بازسازی خوابگاه‌های موجود و افزایش ظرفیت خوابگاه‌ها خبر داد.

مشاور وزیر علوم و رئیس صندوق رفاه دانشجویان در زمینه ارتقا خوابگاه‌ها خاطر نشان کرد: صندوق رفاه پس از رتبه بندی خوابگاه‌های دانشجویی و تفکیک آن‌ها در قالب 5 سطح با اعتباری بالغ بر 500 میلیارد، به بازسازی تعداد بیش از 500 خوابگاه رتبه‌های 3 و 4 و 5 اقدام نمود، دراین زمینه تعدادی از خوابگاه‌های از رده خارج پس از بازسازی به ظرفیت خوابگاه‌های موجود افزوده شد.

وی در خصوص ساخت خوابگاه‌های جدید گفت: با توجه به منع خوابگاه سازی در برنامه پنج توسعه، این صندوق سیاست توسعه خوابگاه‌های غیردولتی و همچنین پرداخت کمک رهن به دانشگاه‌هایی که کمبود ظرفیت داشتند را در پیش گرفت که دراین راستا 33000 ظرفیت جدید در حوزه خوابگاه‌های غیر دولتی و 2800 ظرفیت جدید در قالب کمک رهن ایجاد گردید.

افزایش 70000 نفری  ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی

یزدان مهر ادامه داد: بر اساس مصوبه جدید هیات امناءصندوق به متقاضیان خوابگاه‌سازی بخش خصوصی از طرف این صندوق یارانه سود بانکی تعلق می‌گیرد که پیش بینی می‌شود حداقل 70000 نفر به ظرفیت خوابگاه‌های دانشجویی دانشگاه‌ها افزوده شود.

ثبات اجاره بهاء خوابگاه‌های دانشجویی در سال تحصیلی جدید

رئیس صندوق رفاه دانشجویان با اشاره به اینکه اجاره بهاء خوابگاه‌های دانشجویی هر ساله معمولا بر اساس نرخ تورم رسمی کشور توسط هیات امنای صندوق افزایش می‌یافت مدعی شد: در سال تحصیلی جدید به منظور رفاه حال دانشجویان افزایشی در اجاره بهاء صورت نپذیرفت.

وی در خصوص ظرفیت‌های خوابگاه‌های متاهلی افزود: با توجه به منع خوابگاه‌سازی در برنامه پنجم توسعه در زمینه خوابگاه‌های متاهلی نیز به شدت با کمبود ظرفیت مواجه هستیم که با پیگری، از این ظرفیت ایجاد شده در بند پ ماده 103 قانون برنامه ششم توسعه می‌توان در آینده نزدیک‌ در خصوص ساخت خوابگاه‌های متاهلی و افزایش ظرفیت آن اقدام نمود.

یزدان مهر در پایان تاکید کرد: این صندوق به دانشجویان متاهل متقاضی، وام ودیعه مسکن متاهلی پرداخت می‌نماید که مشکل مسکن  بسیاری از دانشجویان با استفاده از این وام مرتفع گردیده است.

 

 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار