مسئول هماهنگی و برگزاری آئین سفره داران باب الحوائج(ع) اندیمشک از پخت نذری 10 هزار نفری در این شهرستان خبر داد.

پخت نذری 10 هزار نفری در اندیمشک

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، شهلا سهرابی، مسئول هماهنگی و برگزاری آئین سفره داران باب الحوائج(ع) اندیمشک اظهار کرد: همزمان با برگزاری آئین ویژه عزاداری یوم العباس(ع) و با پخت بیش از ۱۰ هزار غذای نذری، آئین سفره داران باب الحوائج (ع) در اندیمشک برگزار می گردد.

وی بیان داشت: توجه به پاسداشت مناسب سیره عملی و اعتقادی اهل بیت(ع) در آئین‌های ویژه عزاداری‌های محرم یکی از مهم‌ترین نیازهای فرهنگی و اجتماعی ما است.

سهرابی اذعان کرد: به همین جهت و با همکاری‌های صورت گرفته، امسال و برای اولین بار در شهرستان اندیمشک و به مناسبت دهه محرم آئین طبخ و توزیع بزرگ‌ترین غذای نذری برگزار می‌شود.

مسئول هماهنگی و برگزاری آئین سفره داران باب الحوائج(ع) شهرستان اندیمشک در ادامه گفت: این آئین ویژه معنوی به جهت پاسداشت مناسب مراسم سوگواری یوم العباس(ع) و با نام سفره داران باب الحوائج(ع) در این شهرستان برگزار می‌ گردد.

این مقام مسئول اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود با برگزاری این آئین ویژه معنوی، بیش از 10 هزار غذای نذری میان ایتام محرومان نیازمندان شهرستان اندیمشک و دیگر اقشار اجتماعی طبخ و توزیع گردد.

شهلا سهرابی با اشاره به این که آئین ویژه عزاداری یوم العباس(ع) ظهر امروز و از ساعت 15 در میدان امام خمینی(ره) اندیمشک درحال برگزاری است بیان کرد: با توجه به برگزاری مراسم ویژه عزاداری یوم العباس(ع) در شهرستان اندیمشک آئین ویژه سفره داران باب الحوائج(ع)، پس از برگزاری این آئین ویژه معنوی و در میدان امام خمینی (ره) برگزار می‌گردد.

وی با بیان این که بیش از یک هزار نفر در پخت و توزیع و برگزاری آئین ویژه سفره داران باب الحوائج(ع) شهرستان اندیمشک مشارکت دارند، افزود: میزان استقبال و مشارکت شهروندان برای برگزاری و تهیه این آئین ویژه معنوی قابل توجه و منحصر به فرد بود.

مسئول هماهنگی و برگزاری آئین سفره داران باب الحوائج(ع) شهرستان اندیمشک بیان کرد: تمام هزینه‌های برگزاری این آئین ویژه معنوی در شهرستان اندیمشک با همکاری کمیته بانوان دفتر نماینده مردم اندیمشک در مجلس شورای و موسسه خیریه مریم عذرا و توسط خیرین و شهروندان تهیه و تأمین شده است.

سهرابی افزود: توسعه خدمات خیریه، توجه به گسترش فرهنگ اهل بیت(ع)، ترویج فرهنگ کمک به نیازمندان، تقویت فرهنگ تعاون و مشارکت عمومی از اهداف برگزاری آئین ویژه سفره داران باب الحوائج(ع) شهرستان اندیمشک است که همزمان با تاسوعای حسینی و مراسم عزاداری یوم العباس(ع) در این شهرستان برگزار می‌شود.

انتهای پیام/گ

10 هزار غذای نذری در اندیمشک پخته می شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.