مراسم تعزیه‌خوانی در باغ‌ تجربه ویژه شهروندان اصفهانی همراه با مراسم عزادرای و پخت‌نذری برگزار شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، مراسم تعزیه‌خوانی در باغ ‌تجربه سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان با حضور شهروندان ارشد اصفهانی درمجموعه باغ‌غدیر برگزار شد. مراسم تعزیه‌خوانی  فضای معنوی بسیار خوبی را برای حاضران این برنامه فراهم آورده بود.
تعزیه‌خوانی به عنوان یک هنر قدیمی ایرانی، بهترین وسیله برای یادآوری مصیبت‌های ائمه اطهار(ع) در حادثه کربلا بوده و همین‌طور سبب زنده ‌نگه‌داشتن شعائر مذهبی است.
امروزه این آئین مذهبی در جای جای ایران‌زمین طرفداران بسیاری را به خود جلب کرده و به عنوان یک هنر ملی مذهبی در سراسر جهان، جایگاه خود را پیدا کرده است. صبح یکشنبه اگر سری به باغ تجربه اصفهان می‌زدیم، به خوبی فضای معنوی حاکم در آن را احساس می‌کردیم.
از ابتدای ماه محرم، مراسم عزاداری شهروندان ارشد اصفهانی هر صبح در مجموعه باغ‌غدیر اصفهان ویژه شهروندان ارشد اصفهانی برپا شده و رضایتمندی بسیار بالای حاضران را به دنبال داشته است.
فریبا زارعان، مدیر خانه تجربه اصفهان با اشاره به مراسم تعزیه‌خوانی که در روز هفتم ماه محرم برگزار شد، اظهار داشت: از ابتدای دهه اول محرم مجموعه باغ غدیر و همچنین باغ تجربه میزبان شهروندان ارشد اصفهانی بوده و مراسم عزاداری را برای آن‌ها برگزار می‌کند. روز یکشنبه نیز مراسم تعزیه‌خوانی ویژه‌ای برای آنها برگزار شد و همچنین در حاشیه این برنامه پخت‌ نذر عمومی را با همکاری سالمندان حاضر در این جلسه اجرایی کردیم و سالمندان به پیشنهاد خود، مراسم پخت‌ نذری را انجام دادند.
وی افزود: مراسم تعزیه‌خوانی شهادت امام حسین(ع) در قتلگاه را به نمایش گذاشت و این ویژه‌برنامه حاضران را تحت تأثیر قرار داد. تعدادی از شرکت‌کنندگان و همین‌طور تعزیه‌خوانان در مراسم امروز از مخاطبان باغ تجربه بودند.
مدیر خانه تجربه با بیان اینکه از ابتدای ماه محرم مراسم عزاداری برای حضرت اباعبدا... بوده برگزار شد، بیان کرد: مراسم عزاداری در باغ‌غدیر از ساعت 8:30 صبح با قرائت زیارت عاشورا شروع می‌شد و پس از آن حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسگر پیرامون یکی از شخصیت‌های قیام عاشورا صحبت می‌کردند و پایان جلسات همراه با پرسش و پاسخ از طرف مخاطبان بود که سخنران نیز به پرسش‌های حاضران در پایان جلسه پاسخ می داد.
وی افزود: قسمت پایانی برنامه عزاداری، نوحه‌خوانی توسط یکی از مداحان که از مخاطبان باغ تجربه هستند مراسم سینه‌زنی و عزاداری را داشته‌ایم.
یکی از شهروندان ارشد اصفهانی و پیرغلام امام حسین(ع) پیرامون برگزاری جلسات باغ تجربه تصریح کرد: اینکه چنین برنامه‌هایی را برای شهروندان ارشد می‌گذارند بسیار خوب است و استقبال عمومی مردم نیز از این جلسات بسیار عالی است که نشان می‌دهد تا چه مقدار فضای چنین جلساتی برای شهروندان ارشد اصفهانی در سطح شهر خالی بوده است.
وی افزود: اکنون بیشتر اوقات خود را بدون برنامه‌ریزی می‌گذرانیم زیرا توانایی کار و فعالیت نداشته و برنامه‌ دیگری نیز نداریم با چنین برنامه‌هایی اکنون به باغ‌غدیر می‌آییم و مدتی را با برنامه‌ریزی می‌گذرانیم.
این شهروند ارشد اصفهانی خاطرنشان کرد: از ابتدای ماه محرم هر روز صبح به باغ‌غدیر می‌آیم و با خواندن زیارت عاشورا و همچنین مراسم عزاداری که در این مکان برگزار می‌شود، برای حضرت اباعبد‌ا... عزاداری می‌کنیم.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار