امام جمعه موقت اصفهان گفت: اهل‌بیت (ع) و آنهایی که مهدی‌گونه زندگی می کنند در اوج نیاز خود، انفاق می کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت الله سید ابوالحسن مهدوی  امروز در اجتماع بزرگ عزاداران سید الشهداء (ع ) که با حضور هیئت‌های مذهبی شهر اصفهان در حرم مطهر حضرت زینب بنت موسی بن جعفر ( ع ) برگزار شد با اشاره به اینکه مردم در انفاق کردن چهار گروه هستند، اظهار داشت: گروه اول کسانی هستند که بخیل اند و دست آن ها از انفاق بسته است؛ گروه دوم کسانی هستند که انفاق می کنند ولیکن انفاق کردن عادت روح آن ها نشده است و با زحمت انفاق می کنند.

امام جمعه موقت اصفهان ادامه داد: دسته سوم کسانی هستند که انفاق می کنند و این انفاق کردن عادت روح آن ها شده است. این گروه در بین مردم بسیار اندک هستند.

وی با تأکید بر اینکه گروه چهارم تقریباً در بین مردم وجود ندارد، عنوان کرد: این گروه کسانی هستند که در حالیکه نیاز دارند، انفاق می کنند و نیاز دیگران را ولو اینکه خودش به شدت محتاج باشد، بر نیاز خود مقدم می اندازد.

مهدوی در پایان با اشاره به آیه « وَ یُطْعِمُونَ الطَّعامَ عَلی‏ حُبِّهِ مِسْکیناً وَ یَتیماً وَ أَسیراً» افزود: اهل‌بیت (ع) و آنهایی که مهدی‌گونه زندگی می کنند در اوج نیاز خود، انفاق می کنند.

 

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.