مسؤول تشکل‌های مذهبی هیأت‌های دهاقان از ثبت 51 هیأت در سطح شهرستان دهاقان خبر داد و گفت: 65 هیات در شهرستان دهاقان با کسب مجوز مشغول فعالیت بوده و 16 هیات تا کنون موفق به کسب مجوز نشده‌اند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمدجواد رضایی با اشاره به رشادت‌های امام حسین(ع) و یاران باوفای ایشان اظهار کرد: عزاداری برای سید و سالار شهیدان در شهرستان دهاقان بسیار پرشور برگزار می‌شود و همه عاشقان آن حضرت ارادت خاصی به ایشان دارند.

وی با اشاره به لزوم تبیین اهداف قیام امام حسین(ع)، افزود: اعزام مبلغ و روحانی به نقاط مختلف شهرستان از ارکان مهم دهه محرم بوده تا بتوانند اهداف قیام امام حسین(ع) را تبیین کنند.  

مسؤول تشکل‌های مذهبی هیات‌های مذهبی در شهرستان دهاقان اذعان کرد: برگزاری کلاس‌های مذهبی، اقامه نماز جماعت، برگزاری کلاس‌های خصوصی ویژه بانوان در روستاهای شهرستان توسط روحانیون صورت می‌گیرد.

وی عنوان کرد: 13 نفر از روحانیون در روستاها مستقر شده و مشغول برگزاری مراسم‌ها، سخنرانی‌ها و برنامه‌های مرتبط با محرم هستند.

رضایی از ثبت 51 هیأت در سطح شهرستان دهاقان خبر داد و بیان کرد: 65 هیات در شهرستان دهاقان با کسب مجوز مشغول فعالیت بوده و 16 هیات تا کنون موفق به کسب مجوز نشده‌اند.

 وی افزود: برای برپایی مجالس سوگواری هیات‌ها به مکان‌هایی نیاز دارند و باید نظم و ترتیب داشته باشند و هیات مشخصی باشند.

مسؤول تشکل‌های مذهبی هیأت‌های مذهبی در شهرستان دهاقان صلاحیت هیأت‌های مذهبی را ضروری دانست و عنوان کرد: هیأت‌های مذهبی باید صلاحیت داشته باشند که توسط اداره تبلیغات اسلامی به نیروی انتظامی معرفی و پس از دریافت صلاحیت مورد نیاز تأیید می‌شوند.

وی از سامانه ملی طوبی برای ثبت فعالیت‌های هیأت‌های مذهبی خبر داد و گفت: کلیه فعالیت‌های هیأت‌های مذهبی وارد سامانه ملی طوبی شده و به ثبت می‌رسد و تمام هیأت‌های مذهبی در سراسر کشور با اختصاص یک کد شناخته می‌شوند.

 

انتهای پیام/م

 

ثبت فعالیت‌های هیأت‌های مذهبی سراسر کشور در سامانه ملی طوبی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.