آیین های عزاداری و سوگواری ماه محرم در تمام نقاط کهگیلویه و بویراحمد و در آستانه تاسوعا و عاشورای حسینی به اوج خود رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ هیات های عزاداری کهگیلویه و بویراحمد در مساجد، تکایا، حسینیه ها و حرم امامزادگان این استان در غم شهادت سرور و سالار شهیدان و یاران باوفایش به سوگواری پرداخته و اشک ماتم ریختند.

عزاداران حسینی در نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد با حرکت در معابر عمومی و سینه زنی و زنجیرزنی جلوه هایی از عشق، ارادت و وفاداری خود را به سرور و سالار شهیدان نشان دادند.

حرکت هیات های سینه زنی و زنجیرزنی کهگیلویه و بویراحمد در سوگ سرور آزادگان جهان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) جلوه هایی ویژه از ایام حزن و اندوه را در این استان به نمایش گذاشته است. 

مداحان و مرثیه خوان ها در مساجد، تکایا، حسینیه ها و حرم امامزادگان نقاط مختلف کهگیلویه و بویراحمد در شرح وقایع عاشورا و مناقب امام حسین (ع) و یاران باوفایش مداحی کرده و فلسفه قیام تاریخی عاشورا را بازگو کردند. 

حضور گسترده و پرشور قشرهای مختلف مردم کهگیلویه و بویراحمد در این آیین های عزاداری و پخش غذاهای نذری بیانگر عشق و ارادت خالصانه آنان به حضرت اباعبدالله الحسین (ع) است. 

در کهگیلویه و بویراحمد به یاد بزرگواری های سرور و سالار شهیدان تهیه و توزیع نذری از اول محرم آغاز و در تاسوعا و عاشورا به اوج خود می رسد. 

پخش انواع غذاهای نذری شامل حلیم، شله زرد، آش رشته و حلوا از دیگر آیین های عزاداری و سوگواری ماه محرم در کهگیلویه و بویراحمد است. 

حدود یک هزار و 200 هیات عزاداری در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت دارند.


انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.