نماینده ولی‌فقیه در فارس گفت: رمز پیروزی امام حسین(ع) مقاومت بود و رمز پیروزی انقلاب اسلامی نیز تا به امروز مقاومت است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ آیت الله اسدالله ایمانی نماینده ولی‌فقیه در استان فارس در خطبه های نماز جمعه امروز با اشاره به اینکه رمز پیروزی امام حسین(ع) مقاومت بود و رمز پیروزی انقلاب اسلامی نیز تا به امروز مقاومت است، گفت: عاشورا تابلو ارزش‌ها و ضد ارزش‌هاست و ما باید با درس گرفتن از ارزش‌های عاشورا به دنبال دریافت خوبی‌ها باشیم.

امام جمعه شیراز افزود: امروز هم مقاومت انقلابیون عرصه را بر دشمنان تنگ کرده و هر روز شاهد به شهادت رسیدن گروهی از جوانان ادامه دهنده راه امام حسین(ع) هستیم.

آیت الله ایمانی ادامه داد: تاسوعا و عاشورا وظایفی را بر عهده ما می گذارد، تاسوعا و عاشورا مظهر مقاومت و ایستادگی است، در صحنه عاشورا همه ارزش ها یک طرف قرار دارد و طرف دیگر نیز همه ضد ارزش ها نشان داده می شود.

وی اظهار داشت: تلاش کنیم که عاشورا ما را به خوبی هدایت کند و این مهم نیاز به اراده و تصمیم به ترک بدی دارد.

آیت الله ایمانی بیان کرد: طی چند روز گذشته شاهد یک تحول و دگرگونی بودیم و یک فراز در زندگی اجتماعی پدیدار شد که آنهم تشییع پیکر شهید حججی در مشهد، تهران، اصفهان و نجف آباد بود، این سوال برای عمده افراد طرح شد که چه شد که یک جوان کمتر از ۳۰ سال، کشور، جهان و منطقه را تحت تاثیر خودش قرار داد که رهبری جواب دادند، «اخلاص» و «نیت پاک»، «کار را به موقع انجام دادن» و عامل چهارم «نیاز داشتن جامعه به این کار».

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: این عوامل چهارگانه شهید ححجی را حجت بر جامعه قرار داد، باید عظمت او را درک و آن را برای نسل های آینده حفظ کرد.

آیت الله ایمانی با اشاره به اتفاقات کردستان عراق، تصریح کرد: همه با این اتفاقات مخالف بودند اما آمریکا و اسرائیل موافق بودند زیرا آنها اهداف بلندی را دنبال می کنند و کاری به منفعت کردها ندارند و آنها به فکر خودشان هستند.

امام جمعه شیراز با اشاره به اهداف آمریکا و اسرائیل افزود: شکستن حرمت قانون اساسی عراق، به دنبال این هستند که بگویند قومیت های زیادی در کشورهای مختلف وجود دارد و آنها به دنبال شکستن حکومت مرکزی هستند و دنیا آشوب می شود و منفع آمریکا تامین می شود.

نماینده ولی‌فقیه در فارس تصریح کرد: آمریکا به دنبال تغییر خاورمیانه به کشورهای کوچک است که خودشان آن ها را تامین کنند و امروز فضا را برای ورود ارتش ترکیه به کرکوک و موصل آماده کردند و همین درس شود برای کشورهای همسایه، که جبهه مقاومت ضعیف شود.

آیت الله ایمانی تاکید کرد: آمریکا به دنبال شکستن مقاومت است.
انتهای پیام/ر

تاسوعا و عاشورا مظهر مقاومت و ایستادگی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار