پلیس آلمان ۵۰ نفر از کارآگاهان خود را مامور یافتن فرد مظنون به آلوده کردن مواد خوراکی در این کشور کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بی بی سی، پلیس آلمان با انتشار اطلاعیه عمومی به مردم این کشور درباره مردی هشدار داد که تهدید به مسموم کردن خوار و بار عمومی در سوپرمارکت‌ها کرده است مگر این که به او میلیون‌ها دلار باج پرداخت شود.

پلیس می‌گوید تاکنون چند قوطی غذای مسموم پیدا شده و ۵۰ نفر از کارآگاهان خود را مامور به پیدا کردن مظنون کرده است.

بنابر گزارش پلیس آلمان، ایمیل باج‌خواهی نخستین بار از کامپیوتری در شهر کونزتانز برای یک فروشگاه زنجیره‌ای خوار و بار فروشی فرستاده شده است.

پلیس آلمان در پی بازداشت مردی که تهدید به سمی کردن مواد غذایی کرده است+ تصاویر

مظنون تهدید کرده در صورتی که ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار یورو دریافت نکند به آلوده کردن مواد غذایی در سوپرمارکت‌های تمام اروپا ادامه خواهد داد.

پلیس آلمان هم اکنون به دنبال مردی است که تصویرش را دوربین‌های مداربسته یک سوپرمارکت در شهر کونزتانز ثبت کرده است.

پلیس آلمان در پی بازداشت مردی که تهدید به سمی کردن مواد غذایی کرده است+ تصاویر
این هشدار سرتاسری هنگامی صادر شد که پلیس از یکی از شهر‌های جنوبی آلمان گزارشی مبنی بر پیدا شدن ۵ قوطی غذا کودک که در‌های آن‌ها دست‌کاری شده بود دریافت کرد؛ آزمایش‌های بعدی نشان داد این قوطی‌ها حاوی اتیلن گلیکول، یک ماده سمی بدون بو است؛ با وجود این، پلیس آلمان می‌گوید هنوز گزارشی از مسموم شدن مشتریان دریافت نکرده است.

پلیس اسم یا اسامی فروشگاه‌های زنجیره‌ای که هدف این باج‌گیری قرار گرفته‌اند را اعلام نکرده است. اویی اشتورمر، معاون رئیس پلیس شهر کونزتانز، گفته: «ما این تهدید را بسیار جدی گرفته‌ایم، اما فعلا دلیلی برای وحشت و هراس وجود ندارد.»

با وجود این، پلیس به مردم هشدار داده به هنگام خرید مواد غذایی دقت بیشتری کنند و از خریداری بسته‌هایی که در آن‌ها بازشده یا دستکاری شده خودداری کنند.

انتهای پیام/

تلاش پلیس آلمان برای بازداشت مردی که تهدید به سمی کردن مواد خوراکی کرده است+ تصاویر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار