رئیس اداره محیط زیست شهرستان سلسله گفت: اعتبار لازم برای احداث زیرگذر حیات وحش در نظر گرفته شود.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ طاهر فتح‌الهی در خصوص اتلاف چند راس گراز در منطقه ایواندر گفت: منطقه ایواندر یکی از گدارهای(محل گذر) حیات وحش است که جاده خرم‌آباد به الشتر و نورآباد از این منطقه می‌گذرد.

وی افزود: در سال‌های گذشته نقاط حادثه‌خیزی که بیشترین اتلاف حیات وحش بر اثر تصادف را داشته‌اند توسط اداره کل محیط زیست لرستان شناسایی و جهت نصب تابلو و زیرگذر مخصوص عبور حیوانات وحشی به اداره کل راه و شهرسازی لرستان اعلام شده است.

لزوم احداث زیرگذر حیات وحش

فتح‌الهی گفت: برای منطقه ایواندر هم این درخواست انجام شده و در حال حاضر پنج تابلو محل عبور حیوانات وحشی در این محل نصب شده اما متاسفانه برخی رانندگان به علایم رانندگی توجهی نمی‌کنند و با بی‌احتیاطی باعث اتلاف حیات وحش می‌شوند.

رئیس اداره محیط زیست سلسله در ادامه گفت: جاده‌سازی و توسعه جاده‌ها باعث تکه تکه شدن زیستگاه‌های طبیعی و جنگل‌ها شده و مستلزم مطالعات زیست محیطی است به نحوی که در زمان جاده‌سازی گدارها شناسایی و مسیرهایی به صورت زیرگذر و یا پل طبیعی برای تردد حیوانات ساخته شود که متاسفانه در جاده‌سازی‌ها این موضوع کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد و نیاز است که اعتبار لازم برای احداث زیرگذر حیات وحش در نظر گرفته شود.

وی در پایان از رانندگان درخواست کرد: در محل‌هایی که تابلو عبور حیوانات وحشی وجود دارد و به خصوص در شب‌ها که فعالیت حیوانات بیشتر است با سرعت مطمئنه رانندگی کنند تا کمتر شاهد حوادث باشیم.

انتهای پیام/ د

احداث زیرگذر حیات وحش در لرستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.