سرپرست مرکز قرنطینه و بازیابی وحوش لرستان از تیمار و رهاسازی ۸۲ قطعه پرنده در این مرکز خبر داد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ امین مرادی سرپرست مرکز قرنطینه و بازیابی وحوش لرستان با اشاره به اینکه طی امسال ۸۲ قطعه پرنده، پس از تیمار در مرکز قرنطینه اداره کل حفاظت محیط زیست لرستان، رهاسازی شدند، گفت: همچنین ۱۸ راس پستاندار و ۹ گونه خزنده در این مرکز رهاسازی شده اند.

مهرداد فتحی بیرانوند مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان نیز با اشاره به اینکه مرکز قرنطینه وحوش لرستان، بزرگ ترین مرکز قرنطینه غرب کشور است، گفت: حیات وحش آسیب دیده توسط همکاران و محیط بانان یا همیاران محیط زیست به این مرکز تحویل داده شده و تیمار می شوند.

وی با بیان اینکه بر اساس قراردادی که با بیمارستان دامپزشکی دانشگاه لرستان داریم، وحوش آسیب دیده یا به این بیمارستان انتقال داده می شوند و یا کارشناسان به مرکز قرنطینه می آیند و کار درمانی وحوش را انجام می دهند، تصریح کرد: بیمارستان دامپزشکی دانشگاه لرستان یک بیمارستان مجهز است و مرکز تصویر برداری و جراحی خوبی دارد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست لرستان یادآور شد: هرنوع حیات وحشی که آسیب دیده باشند در این مرکز و در بیمارستان دامپزشکی مورد درمان قرار می گیرند.

فتحی بیرانوند ادامه داد: اکثرا وحوش درمان شده و رهاسازی می شوند؛ موردهایی که درمان نمی شوند نیز در مرکز قرنطینه وحوش نگهداری می شوند.

انتهای پیام/م

 ۸۲ قطعه پرنده در مرکز قرنطینه محیط زیست لرستان رهاسازی شدند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.