رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از پلمب 2 کارخانه تولید مواد لبنی و فرآورده های غذایی به خاطر استفاده از شیر خشک برای تولید مواد لبنی و خمیر مرغ برای تولید همبرگر خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قدرت اخوان اکبری، رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل در نشست کمیسیون بررسی تخلفات بهداشتی درمانی، مواد آشامیدنی، آرایشی، دارویی و خوراکی استان اردبیل گفت: یکی از کارخانجات لبنی در استان که در فرآیند تولید خود از شیر خشک تاریخ گذشته استفاده می کرد شناسایی و پرونده آن جهت صدور رای به تعزیزات حکومتی ارجاع شد.

به گفته وی، همچنین یکی از شرکت های تولید مواد غذایی در استان به خاطر استفاده از خمیر مرغ در تولید همبرگر، پلمپ شده و پرونده آن جهت رای نهایی به تعزیزات حکومتی ارسال شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل اضافه کرد: همچنین بر همین اساس چند شرکت تولید مواد غذایی که بدون حضور مسئول فنی و وجود مجوز نسبت به تولید محصولات غذایی اقدام کرده بود با حکم قضایی پلمپ و خط تولید آن متوقف شد و پرونده آنها برای صدور رای نهایی به تعزیزات حکومتی ارسال گردید.

اخوان اکبری با تاکید بر نظارت دقیق بر لازار فروش دارودر استان بیان کرد: خریداران داروهای خارجی از داروخانه ها می تواند جهت اطلاع از اصالت دارو با ارسال کد 16رقمی در بر چسپ الصاقی به سامانه 20008822 و یا مراجعه به سایت ttac نسبت به اصالت و سلامت محصولات داروئی خارجی و مواد آرایشی، آشامیدنی و خوراکی مطلع گردند.

وی تاکید کرد: که با تهدید کنندگان و متخلفین حوزه سلامت و عرضه مواد غذایی، آشامیدنی و خوراکی که سلامت مردم را به مخاطره می اندازند به شدت برخورد می شود و هیچ گونه اغماض و چشم پوشی در این زمینه وجود ندارد.

 

انتهای پیام/ح

پلمب کارخانه های تولیدی در اردبیل

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.