مدیرکل دامپزشکی سیستان و بلوچستان از ساماندهی از راه‌اندازی ۴۱ اکیپ‌ ثابت و سیار بازرسی بهداشتی و شرعی ویژه ایام تاسوعا و عاشورا در سطح استان خبر داد.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  زاهدان ، مهدی حسینی در جلسه ساماندهی اکیپ‌های بازرسی بهداشتی استان سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه تعداد زیادی از مردم استان در ایام تاسوعا و عاشورا به قربانی دادن اقدام می‌کنند، ضرورت دارد نظارت دقیقی بر گوشت دام قربانی داشته باشیم و به همین منظور اکیپ‌های بازرسی بهداشتی و شرعی ویژه ایام تاسوعا و عاشورا ساماندهی و راه‌اندازی شده است.


مدیرکل دامپزشکی استان سیستان و بلوچستان افزود: به منظور حفظ شعائر اسلامی، سلامت مصرف کنندگان گوشت دام قربانی و تامین بهداشت عمومی به ساماندهی و راه‌اندازی اکیپ‌های ثابت و سیار کنترل و نظارت بهداشتی و شرعی در قالب 17 اکیپ ثابت و 24 اکیپ سیار شامل 14 دامپزشک، 59 بازرس بهداشتی گوشت و 12 ناظر شرعی در استان اقدام شده است.


وی تصریح کرد: به شهروندان توصیه می‌شود به منظور حصول اطمینان از سلامت و بهداشتی بودن لاشه‌ها و پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قابل انتقال بین انسان و دام، به اکیپ‌های سیار دامپزشکی که در سطح شهرها آماده خدمت‌رسانی هستند، مراجعه کنند تا بازرسی بهداشتی و شرعی از لاشه‌های دام قربانی به عمل آید.


حسینی افزود: اداره‌کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان و ادارات دامپزشکی در شهرستان‌های سطح استان با شماره تلفن 1512 آماده پاسخگویی به سئوالات شهروندان و اعزام بازرس بهداشت گوشت به محل هستند.

انتهای پیام/گ

راه اندازی اکیپ نظارت بر نذورات

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار