بیش از 11 هزار زائر پاکستانی از طریق مرز میرجاوه وارد ایران شدند.

 به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  زاهدان ، مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان گفت: ورود این زائران پاکستانی به خاک ایران اسلامی در این مدت با اتوبوس و پای پیاده انجام شده است.


علی خانقایی افزود: 6 هزار و 28 زائر با 137 دستگاه اتوبوس پاکستانی و پنج هزار و 138 زائر به صورت پیاده در این مدت از مرز میرجاوه وارد سیستان و بلوچستان شدند.

وی گفت: پنج هزار و 104 نفر از این زائران مستقیم به سمت عراق رفتند اما 308 نفر قبل از عزیمت به عتبات عالیات برای زیارت به سمت قم و 616 نفر نیز به سمت مشهد مقدس راهی شدند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این آمار مربوط به زائران تردد کننده با اتوبوس های پاکستانی بوده است و اطلاعات دقیقی از زائران پاکستانی پیاده وجود ندارد اما بیشتر آنان به سمت عراق در حرکت هستند.


خانقائی افزود: سال گذشته 42 هزار زائر پاکستانی برای شرکت در مراسم محرم و اربعین از طریق مرز میرجاوه وارد ایران شدند که امسال پیش بینی می شود این آمار افزایش یابد.

وی گفت: امکانات لازم برای استراحت این زائران در پایانه مرزی میرجاوه پیش بینی شده است.

علی اصغر میرشکاری معاون امنیتی انتظامی استاندار سیستان و بلوچستان نیز چندی قبل در نشست ستاد اربعین گفت: با توجه به برنامه ریزی های انجام شده دستگاههای مختلف اجرایی، این استان با تمام امکانات آماده میزبانی از زائران پاکستانی عازم کربلای معلی هستند.

انتهای پیام/گ

ورود زائران پاکستانی به ایران از طریق مرز میرجاوه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار