نائب رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی گفت: ۲۰ هزار میلیارد تومان اعتبار سند سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی است و ورزش در آن نقشی ندارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ غلامرضا کمانه نائب رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی در مراسم آغاز دوره بین‌المللی ورزش و خانواده با اشاره به اعتبار ۲۰ هزار میلیارد تومانی سند سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: جای سوال است که چرا در این سند هیچ خبری از توجه به ورزش همگانی نیست.

وی افزود: در سند سلامت وزارت بهداشت که نقطه قوتی برای سلامت کشور است باید نقش ورزش به ویژه ورزش همگانی دیده شود.

کمانه با بیان اینکه ورزش پایه و اساس سلامت در جامعه است گفت: در سند ورزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی فدراسیون ورزش‌های همگانی بهتر از این می‌تواند نقش داشته و امیدواریم این مهم تقویت شود.

وی با بیان اینکه کل بودجه ورزش کشور هزار میلیارد تومان است، اظهار داشت: ما نمی‌گوییم بیمارستان‌سازی انجام نشود، اما معتقدیم باید پیشگیری در اولویت قرار گیرد و این راه یکی از راهکار‌های اصلی توجه به ورزش و تقویت آن در جامعه به ویژه خانواده‌ها است.

کمانه بیان کرد: در موضوع فرهنگ‌سازی ورزش، بدون شک مربیان ورزشی می‌توانند دروازه ورودی بیمارستان‌ها را با تشویق مردم به سمت ورزش بندند.

نائب رئیس فدراسیون ورزش‌های همگانی همچنین به برگزاری دوره بین‌المللی ورزش و خانواده در شیراز اشاره کرد و گفت: هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس بعد از برگزاری موفق دوره clc و مدیریت در ورزش همگانی امروز نیز موفق به برگزاری این دوره شده است.

وی با بیان اینکه هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس از هیئت‌های برتر کشور است، ادامه داد: در این راه مهم‌ترین موضوع و مساله توجه به آموزش است که این مهم توسط هیئت ورزش‌های همگانی فارس به خوبی مورد توجه قرار گرفته است.

دوره بین‌المللی ورزش و خانواده که به میزبانی هیئت ورزش‌های همگانی استان فارس با همکاری دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اداره کل ورزش و جوانان فارس و شهرداری شیراز برگزار شد تا عصر فردا پنج‌شنبه در شیراز ادامه دارد.
انتهای پیام/ر

در سند سلامت هیچ خبری از توجه به ورزش همگانی نیست

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار