با هدف ارتقاء و بهبود کیفیت آموزشی مدارس مناطق عشایری و کمک کشور ژاپن ۹ باب کانکس جدید جایگزین مدارس چادری می‌شود.

 به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یاسوج؛ رئیس آموزش وپرورش عشایر سیار استان از کاهش مدارس چادری مناطق عشایری در اول مهر امسال خبر داد و گفت: این تعداد کانکس با اعتباری بیش از ۲ میلیارد ریال با هزینه کشور ژاپن و در قالب طرح GGP در مناطق کمتر برخوردار و محروم ساخته شد.

رضایی نیک افزود: طرح GGP برنامه‌ای است که با همکاری دولت ژاپن در بخش‌های محروم کشور برای کمک به انسداد مبادی بی سوادی اجرا می‌شود.

رئیس آموزش وپرورش عشایر سیار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هم اینک از مجموع ۱۵۶ مدرسه عشایری استان دانش آموزان در ۱۲۵ مدرسه معادل ۸۰ درصد به علت تراکم پایین جمعیت در کانکس و چادر و مابقی در ساختمان آموزشی تحصیل می کنند.

رضایی نیک با بیان اینکه از ۱۲۵ مدرسه غیر ساختمانی مناطق عشایری نیز ۸۰ مدرسه چادری است گفت:تاکنون ۴۵ مدرسه کانکسی از سوی خیرین برای مناطق عشایری استان خریداری شده است.

وی افزود: از این تعداد مدرسه کانکسی ۳۶ باب به ارزش ۱۰ میلیارد و ۸۰ میلیون ریال از سوی خیرین در سال گذشته ساخته شد.

رئیس آموزش وپرورش عشایر سیار استان بیان کرد: هم اکنون بیش از ۴۸۰ معلم کار تدریس بیش از سه هزارو ۶۰۰ دانش آموز عشایری را برعهده دارند.

رضایی نیک گفت: این تعداد دانش آموز در ۳۶۰ کلاس درس در ۱۵۰ منطقه عشایری به علم آموزی مشغول شدند.

وی افزود: این دانش آموزان به‌صورت ثابت، نیمه ثابت و سیار زیر پوشش آموزش‌های تحصیلی در مقطع ابتدایی این اداره کل قرار می‌گیرند.

مناطق عشایری گچساران، زیلایی، پشت کوه جلیل و عشایر استان‌های بوشهر، فارس، چهارمحال و بختیاری و اصفهان زیر پوشش مدارس عشایری استان کهگیلویه و بویراحمد قرار دارند.

چهار درصد جمعیت دانش آموزان کهگیلویه و بویراحمد یعنی سه هزار و ۶۰۰ دانش‌آموز را، دانش آموزان عشایری شامل می شوند.

انتهای پیام/د

ارتقاء و بهبود کیفیت آموزشی مدارس مناطق عشایری

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.