اقامه نماز ظهر عاشرا در بقاع متبرکه خراسان شمالی

مدیرکل اوقاف وا مور خیریه خراسان شمالی گفت: نماز جماعت ظهر عاشورا با حضور همه عزاداران و دسته‌های سینه‌زنی در بقاع متبرکه خراسان شمالی برگزار می شود.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از  بجنورد؛ حجت‌الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد مدیر کل اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: در روز عاشورا بقاع متبرکه سراسر استان خراسان شمالی آماده برگزاری نماز جماعت ظهر عاشورا با حضور همه عزاداران و دسته‌های سینه‌زنی و تمامی مردم ولایتمدار استان است.

وی با بیان اینکه روحانیون در قالب طرح بصیرت عاشورایی به بقاع متبرکه استان اعزام شدند،افزود: از این تعداد 30 روحانی مبلغ اعزامی از شهر مقدس قم و 21 مبلغ هم بومی استان هستند.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد اظهار کرد: این مبلغان با هدف تبیین اهداف قیام عاشورا، بصیرت افزایی، نشر فرهنگ معارف اسلامی و ترویج فرهنگ وقف در جامعه به امامزادگان و اماکن متبرکه اعزام شدند.

وی حضور روحانیون در امامزادگان و بقاع متبرکه به‌عنوان قطب‌های معنوی و فرهنگی کشور فضایی آکنده از معرفت را برای زائران ایجاد می‌کند،تصریح کرد: ایراد سخنرانی،اقامه نماز اول وقت،پاسخ‌گویی به سؤالات شرعی، رفع شبهات و برگزاری مراسم عزاداری از برنامه‌های روحانیون مبلغ است.

وی اقامه باشکوه نماز ظهر عاشورا را از ویژه‌ برنامه بصیرت عاشورایی در استان برشمرد.

انتهای پیام/آ

برگزاری نماز ظهر عاشورا در خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.