مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از اجرای طرح همیار گردشگر در روز چهارشنبه خبرداد.

رمضانی مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛  گفت: طرح همیار گردشگر چهارشنبه با همکاری 25 دانش آموز در دبیرستان راشدی رونمایی خواهد شد.


وی افزود: این طرح که در جهت رفاه حال گردشگران صورت گرفته است با حضور مدیر آموزش و پرورش و مدیران و مسولان اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری برگزار خواهد شد.


رمضانی گفت: 5 هزار و 310 گردشگر داخلی و خارجی برای بازدید از جاذبه های تاریخی و طبیعی در خراسان جنوبی اقامت کردند.

وی با بیان اینکه آمار گردشگران بیش از این رقم بوده و تنها آمار گردشگرانی که با استفاده از تأسیسات گردشگری وارد استان شده و اقامت داشتند به ثبت رسیده است، افزود: این گردشگران از کشورهای فرانسه، آلمان، ایتالیا، چین، کانادا، سوئیس، هلند، بلژیک و انگلیس به استان سفر کردند.

 
مدیر کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری افزود: بیابان لوت، کمپ نجوم،رصد ستارگان و کویر سه قلعه از جمله پر بازدید ترین جاذبه های استان است و هم چنین امکانات رفاهی برای گردشگران به صورت خانه های بوم گردی، کمپ های گردشگری در نهبندان و غیره نیز است.


رمضانی خاطرنشان کرد : روستا در کشور با نام روستاهای شگفت انگیز به ثبت رسیده اند که که دو روستای چنشت و ماخونیک متعلق به استان خراسان جنوبی است بر جاماندن اقلیم و حفظ آداب رسوم و فرهنگ این روستاها از قدیم تا به الان از از جمله دلایل نام گرفتن این روستاها به روستاهای شگفت انگیز است.

وی حوله بافی و حصیربافی را از مهمترین سوغات خریداری شده توسط گردشگران خارجی از روستائیان عنوان کرد.

انتهای پیام/ک

اقامت بیش از 5 هزار گردشگر در خراسان جنوبی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.