رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان بیرجند رونق کارگاه هایی حوله بافی در شهرستان بیرجند خبر داد.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از بیرجند ؛ فولادی ،رییس اداره میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری شهرستان بیرجند گفت:از ابتدای سال 96 تا کنون اداره میراث فرهنگی با همکاری بخشداری مرکزی اقدام به برگزاری دوره آموزش صنایع دستی با اولویت رشته های بومی و حوله بافی در روستا های بخش مرکزی شهرستان کرد.

وی افزود: طی سه ماهه اخیر 10 دوره آموزشی در 8 روستا برگزار شد که حدود 200 نفر از زنان روستایی از این آموزش ها برخوردار شدند.

رییس اداره میراث فرهنگی بیرجند گفت: از آنجایی که بیش از 70 درصد هنر آموزان پس از أخذ مهارت و آموزش اقدام به راه اندازی کارگاه تولیدی می کنند، این دوره ها با هدف توانمندسازی و توسعه با محوریت اشتغال زایی انجام شد.

فولادی افزود: به کلیه هنرآموختگانی که در آزمون نهایی حضور یافته، پس از قبولی در آزمون های مربوطه ، گواهینامه پایان دوره آموزشی بر اساس ضوابط و استانداردهای سازمان اعطا خواهد شد.

وی با بیان اینکه پیش بینی می شود با برگزاری این کلاس ها بیش از 100 کارگاه تولیدی ایجاد شود،گفت: اگر تولیدات هنرآموختگان دارای کیفیت باشد، پروانه تولید صادر شده و صنعتگر می تواند از مزایایی همچون بیمه صنعتگران، حضور در نمایشگاه ها، معافیت های مالیاتی برخوردار شود.
انتهای پیام/ب


پیش بینی ایجاد 100 کارگاه تولیدی حوله بافی در بیرجند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.