مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان گفت: سال 95 در راستای اهداف سازمان تبلیغات اسلامی بالغ بر ۶ هزار گفتمان دینی در سطح مدارس و دانشگاه‌های این استان برگزار شده است.

 به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از سنندج ؛حجت‌الاسلام مختار کرمی صبح امروزدر جلسه تودیع و معارفه رئیس جدید اداره تبلیغات اسلامی شهرستان بانه که در فرمانداری این شهر برگزار شد؛ با اشاره به برنامه‌های این نهاد در استان کردستان گفت: برگزاری گفتمان‌های دینی با موضوع سبک زندگی اسلامی در استان کردستان یکی از برنامه‌های اداره‌کل تبلیغات اسلامی در این استان است بطوریکه در سال ۹۵ بالغ بر ۶ هزار گفتمان دینی در سطح مدارس و دانشگاه‌های این استان برگزار شده است.

وی با بیان اینکه استان کردستان و به‌ویژه شهرستان بانه ظرفیت‌های بسیار بالایی در حوزه فعالیت‌های قرآنی دارند، افزود: توسعه فعالیت‌های قرآنی در شهرهای مختلف استان کردستان به‌ویژه شهر بانه در اولویت برنامه‌های اداره تبلیغات اسلامی است. 

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان بیان کرد: امسال اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان کردستان به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی در نظر دارد این موضوع را با اولویت مناطق حاشیه‌ای و کم‌برخوردار در شهرهای مختلف استان دنبال و اجرا کند.

حجت‌الاسلام کرمی گفت: در حال حاضر بیش از یازده میلیون حاشیه نشین در کشور وجود دارد که کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی این مناطق از دغدعه‌های مهم مسوولان فرهنگی و نهادهای ذی‌ربط است.

سازماندهی 50 روحانی اهل سنت  در مناطق کم‌برخودار

مدیرکل تبلیغات اسلامی کردستان همچنین از بکارگیری جمعی از روحانیون اهل سنت استان کردستان در انجام برنامه‌های فرهنگی در مناطق محروم نیز خبر داد و گفت: با توجه اینکه روحانیون و ماموستاها در مناطق اهل سنت زیر نظر مرکز بزرگ و هیئت امنای مساجد فعالیت دارند، توانستیم با همکاری و هماهنگی این نهادها تعداد ۵۰ نفر از ماموستایان آیینی را برای انجام امور و برنامه‌های فرهنگی در مناطق روستایی محروم و کم برخوردار سازماندهی و استقرار دهیم.

 حجت‌الاسلام کرمی بیان کرد: روحانیون و ماموستایان آیینی در کنار تبیین مسائل شرعی همواره نقش بسزایی در ارتقای فرهنگ عمومی جامعه داشته‌اند که این نقش بر کسی پوشیده نیست.

انتهای پیام/ د م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.