مدیر‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی از برگزاری برنامه های متنوع در هفته گردشگری همزمان با هفته دفاع مقدس در استان خبر داد.

به‌گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛ محمد سویدانلویی مدیرکل میراث‌فرهنگی استان خراسان شمالي ، با اشاره به رویکرد توسعه پایدار در شعار امسال هفته گردشگری گفت : خراسان شمالی اکنون ظرفیت های لازم برای قرار گرفتن به عنوان مقصد گردشگری در برنامه سفر گردشگران را داراست و از این لحاظ می توان اهداف کمی و کیفی توسعه پایدار را در بحث گردشگری استان دنبال نمود .            

وی در خصوص وضعیت گردشگری در استان خراسان شمالی به افزایش رشد 48/12 درصدی ورودی مسافران به خراسان شمالی اشاره کرد و  افزود: در سه‌‌ ماهه نخست سال جاری 352 گردشگر خارجی در استان اسکان یافته‌اند.

سویدانلوئی هفته گردشگری را فرصتی مناسب جهت تقدیر از فعالان این حوزه و برنامه ریزی منسجم تر در توسعه روز افزون این صنعت عنوان نمود .

 وی به برگزاری مراسم گرامیداشت روز جهانی گردشگری و تقدیر از برترین های گردشگری پرداخت و گفت : در این مراسم از فرمانداران، فعالان گردشگری و برترین‌های بخش خصوصی نیز تجلیل به‌ عمل خواهد آمد که بدلیل مصادف بودن هفته گردشگری با ایام محرم برگزاری این مراسم به هفته آینده موکول خواهد شد.

سویدانلویی در ادامه به رونمایی از سامانه رزرواسیون آنلاین تور و بیمه مسافرتی ایرلاین ها و هتل های بین المللی و رونمایی مسیرهای رنگی جاذبه های گردشگری در استان اشاره کرد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان شمالی افزود: برنامه‌هایی نیز با همکاری صدا و سیمای مرکز استان در طول هفته گردشگری تولید و پخش می‌شود.

 محمد سویدانلویی به برگزاری مسابقه رادیویی در طول هفته گردشگری در این استان اشاره کرد و افزود : در نظر داریم همزمان با روز جهانی جهانگردی بازدید از موزه‌ها رایگان باشد.

او همچنین به افتتاح دفتر خدمات سیاحتی سفیران شمالی، افتتاحیه دفتر خدمات سیاحتی صفیر سیمرغ، افتتاحیه انجمن حرفه ای راهنمایان گردشگری، افتتاحیه پروژه عمرانی تنگه گزی و جلگه شوقان، افتتاحیه اقامتگاه بوم گردی روستای روئین و افتتاحیه اقامتگاه بومگردی روستای درکش در هفته گردشگری اشاره کرد.

انتهای پیام/آ

تشریح برنامه های هفته گردشگری در خراسان شمالي

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.