رئیس اداره تبلیغات اسلامی رامهرمزگفت: محرم یادآور بزرگ‌ترین حماسه ظلم ستیزی و آزادگی در تاریخ بشری است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، ابوالقاسم عسکرزاده، رئیس اداره تبلیغات اسلامی رامهرمزبیان داشت: محرم یادآور بزرگ‌ترین حماسه ظلم ‌ستیزی و آزادگی در تاریخ بشری است. حماسه سرخ عاشورا، حماسه انسان‌های راست‌قامتی است که عاشقانه به وصل الهی لبیک گفتند.

وی ادامه داد: عاشورائیان درراه دین و عقیده از جان گذشتند و به‌ عنوان اسوه‌های عشق و آزادگی نام و یادشان و خاطره ایستادگی و مقاومت شان در تاریخ ثبت و جاودانه شد و سرلوحه زنده ‌دلان و نیک سیرتان قرار گرفت.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی رامهرمز تصریح کرد: واقعه عاشورا برای ما تنها یک حادثه نیست؛ بلکه نوعی فرهنگ و تاریخ آغازی دیگر است. هرچند درزمانی بسیار کوتاه تحقق یافت و بیش از نیم روز دوام نیافت، امّا عمق حادثه چنان روایت تلخی را به تصویر می‌کشد که توجّه همه عالم را به خود معطوف می‌سازد.

وی افزود: عاشورا چنان شور و حرکتی آفرید که همه قیام‌های حق‌طلبان و آزادی‌خواهانه از سرچشمه‌اش آب می‌خورند و بر محور آن می‌چرخند لذا وظیفه ماست که فرهنگ عاشورا و پیام کربلا را خوب بشناسیم و سرمشق زندگی خود قرار دهیم.

عسکرزاده یادآور شد: تقارن هفته دفاع مقدس با ایام توأم باشعور ماه محرم، فرصتی برای انتقال پیام عاشورا و ترویج فرهنگ شهادت است چراکه هشت سال دفاع مقدس ملت ایران در امتداد نهضت عاشورا و مکتب سرخ شهادت رقم خورده است.

وی در پایان گفت: مردم محب اهل‌بیت (ع) شهرستان رامهرمز و مسئولان محترم هیئت‌ها و تشکل‌های دینی و مذهبی، هم‌نوا با سایر عزاداران این سرزمین، فرمایشات حضرت امام خمینی (ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری و مراجع معظم تقلید درزمینهٔ برپایی مجالس و آیین‌های سوگواری عاری از هرگونه آسیب و انحراف را نصب العین خود قرار خواهند داد تا انشا الله شاهد اقامه مجالسی در شأن، جلال و شکوه و عظمت اباعبدالله (ع) و محرم و صفر و عاشورای حسینی باشیم.

انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.