مدیرکل سازمان انتقال خون لرستان:

۳ پایگاه خون‌گیری لرستان در روز‌های تاسوعا و عاشورا آماده خون‌گیری است

مدیرکل سازمان انتقال خون استان لرستان گفت: ۲ پایگاه خون‌گیری در خرم‌آباد و یک پایگاه خون‌گیری در شهرستان بروجرد روز‌های تاسوعا و عاشورا آماده خون‌گیری است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛ امید علی عادلی مدیرکل سازمان انتقال خون لرستان اظهار داشت: در شش‌ماهه امسال ۲۶ هزار و ۳۰۲ نفر اهداکننده خون در لرستان پذیرش‌شده است که از این تعداد ۱۸ هزار و ۸۶۴ نفر خون‌گیری شده و هفت هزار و ۴۳۸ نفر نیز معاف شده‌اند.

وی افزود: از این میزان اهداکننده خون ۱۷ هزار و ۳۰۰ نفر مرد، هزار و ۵۶۴ نفر زن، ۱۲ هزار و ۵۵۸ نفر اهداکننده مستمر، شش هزار و ۳۰۵ نفر باسابقه و یک نفر اهداکننده بار اولی بوده است.

مدیرکل سازمان انتقال خون  لرستان عنوان کرد: میزان پذیرش اهداکنندگان در شش‌ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳.۵۳ درصد کاهش و میزان خون‌گیری نیز ۴.۴۵ درصد کاهش داشته است.

وی بابیان اینکه در روز‌های تاسوعا و عاشورا دو پایگاه خون‌گیری در خرم‌آباد و یک پایگاه در شهرستان بروجرد در دو نوبت صبح و عصر فعال است تصریح کرد: ساعات خون‌گیری در پایگاه ۶۰ متری از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳ و نوبت عصر از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۱۲ شب فعال است.

عادلی خاطرنشان کرد: پایگاه علوی خرم‌آباد نوبت صبح از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۳ و نوبت عصر از ساعت ۲۰:۳۰ تا ۱۲ شب فعال است و پایگاه خون‌گیری شهرستان بروجرد نیز روز تاسوعا در نوبت صبح از ساعت ۹ تا ۱۲ و نوبت عصر از ۱۵ تا ۱۸ و در روز عاشورا نوبت صبح از ساعت ۷ تا ۱۱ فعال است.

انتهای پیام/م

خونگیری توسط ۳پایگاه خون‌گیری لرستان در روز‌های تاسوعا و عاشورا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.