نایب رئیس کمیسیون فرهنگی گفت: اقتدار نظام و دیپلماسی ایمانی بود که برجام را رقم زد؛ این توافق پیمان شکنی آمریکایی‌ها را ثابت کرد.

همه‌پرسی اقلیم کردستان سبب بی‌ثباتی و تهدید ژئوپلیتیکی استبه گزارش حوزه مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ اصغر مسعودی در صحن علنی امروز (یکشنبه، 2 مهر) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تسلیت فرارسیدن ایام محرم، گفت: عاشورا رمز پیروزی انقلاب اسلامی و نماد پیروزی خون بر شمشیر بوده و مراسم عزاداری امام حسین (ع) هر سال پرشورتر برگزار می شود.

نماینده مردم نی‌ریز و استهبان با اشاره به اینکه امیدوارم استاندار جدید استان فارس از ظرفیت های این استان در راستای ارتقاء سطح این استان بهره کافی را ببرد، اظهارکرد: در این بین نیز از برگزارکنندگان حج ابراهیمی قدردانی می کنم.

وی با اشاره به سخنرانی رییس جمهور در سازمان ملل، گفت: بر این اساس از سخنان قاطع و خردمندانه رییس جمهور در پاسخ به یاوه گویی های ترامپ قدردانی می کنم؛ ترامپ آشفته، درمانده و وامانده که رییس جمهوری گستاخ، هتاک و عصبانی است باید بداند ملت بزرگ ایران از مکتب اباعبدالله (ع) درس عزت و حریت گرفته است.

این نماینده مردم در مجلس دهم تصریح کرد: رهبر، دولت و ملت ایران از امیر مومنان علی (ع) آموخته است «و کونا للظالم خصما و للمظلوم عونا»؛ امروز به مردم عراق، افغانستان، لبنان، سوریه، یمن و میانمار ظلم می شود اما چه زیبا شهید بهشتی گفت "آمریکا از ما عصبانی باش و از این عصبانیت بمیر".

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: اقتدار نظام، توان دفاعی و موشکی، حضور مردم، وجود رهبری انقلابی و دیپلماسی ایمانی بود که برجام را رقم زد؛ برجام پیمان شکنی و بدعهدی آمریکایی ها را ثابت کرد لذا باید گفت که بدون برجام نیز پابرجا هستیم.

وی با اشاره به اینکه ملت ایران هیبت و هیمنه استکبار جهانی و شاخ شیطان را خواهیم شکست، گفت: در حکومت میانمار، اقلیت مسلمان به جرم مسلمانی سربریده و آتش زده می شوند اما کشورهای مدعی حقوق بشر لب فرو می بندند.

مسعودی افزود: توطئه تجزیه عراق و استقلال کردستان بعد از شکست پیاپی تکفیری ها در راستای شعار از نیل تا فرات در حال شکل گیری است، همه پرسی اقلیم کردستان گامی روبه جلو نیست و سبب بی ثباتی و تهدید ژئوپلیتیکی است لذا بارزانی ها متضرر خواهند شد؛ دنیا بداند اقوام کرد ایرانی، مدافعان غیور ایران زمین هیچگاه خود را از ایران بزرگ جدا ندانسته اند.

این نماینده مردم در مجلس دهم خطاب به رییس جمهور، تصریح کرد: کلید حل مشکلات کشور عمل به دستورات پیامبر مکرم اسلام (ص) و امیر مومنان (ع) است؛ توجه به محرومان و حقوق دیگران همانطوری که به فکر حل مشکلات مرکزنشینان هستید به فکر نقاط محروم نیز باشید که یار دولت محسوب می شوند نه بار شما.

وی ضمن تاکید بر اینکه مردم روستاهایی که آب، کار، راه، گاز، درمانگاه ندارند باید دردشان را به که بگویند، اظهار کرد: فقر که سبب معصیت و فسار می شود را باید از زندگی مردم پاک کنید.

این نماینده مردم در مجلس دهم با اشاره به اینکه ضرورت دارد از ظرفیت گردشگی بهره کافی برده شود، تصریح کرد: قانون را اجرا کنید، قانون اعطای حق‌آبه تالاب‌ها در شوره زار تالاب ها دفن شده است. متاسفانه بخت بختگان، دومین دریاچه کشور هنوز باز نشده است، اگر به داد تالاب‌ها نرسیم ریزگردها گلوی مرکزنشینان را می‌فشرند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در شهرستان نی‌ریز که بزرگترین تولید کننده انار و پسته ایران است، هنوز ۴۰۰ کیلومتر راه خاکی وجود دارد، خاطرنشان کرد: ضمن اینکه مشکلات گاز، آب، درمان و بهداشت هم وجود دارند.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار