نماینده درود و ازنا گفت: حال و روز صنعت در کشور خوب نیست و بسیاری از صنایع در استان‌های کمتر برخوردار یا تعطیل شدند یا در آستانه تعطیلی قرار دارند.

حال و روز صنعت خوب نیست/بیکاری مشکل اصلی استان لرستان استبه گزارش  خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مجید کیان‌پور نماینده مردم درود و ازنا در نطق میان دستور امروز مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: سن ازدواج در میان مردان و بانوان در حال افزایش است و آمار طلاق سیر صعودی یافته است که این موضوع در آینده نهاد خانواده را با مشکلات جدی روبرو می‌کند.

وی افزود: حرف‌های ما درباره نیروی جوان جامعه زیباست اما هر زمان صحبت از بیکاری به میان می‌آید دلیل قانع کننده‌ای برای پاسخگویی نداریم.

کیان‌پور گفت: همه می‌دانیم نرخ بیکاری به آن میزان نیست که از طریق کانال‌های خبری و مراجع رسمی اعلام می‌شود چرا که همین مسئله یکی از اساسی‌ترین مشکلات استان لرستان است.

نماینده مردم درود و ازنا خطاب به رئیس جمهور یادآور شد: حال و روز صنعت در کشور خوب نیست و بسیاری از صنایع خصوصا در استان‌های کمتر برخوردار یا به تعطیلی کشیده شده اند یا در معرض تعطیلی قرار گرفته‌اند که اکثر صنایع لرستان در چنین شرایطی قرار دارد.

وی گفت: از سال 89 که مقام معظم رهبری موضوع اقتصاد مقاومتی را مطرح کردند همه ساله از مدیران کشور خواستند تا با مدیریت جهادی راه را برای تولید و اشتغال هموار سازند با این حال چه اقداماتی در استان لرستان صورت گرفته است؟ 

کیان‌پور بیان داشت: بنده  این سوال را از دولت مطرح می‌کنم که برای تحقق اقتصاد مقاومتی در استان لرستان چه برنامه‌هایی را به انجام رسانده است.؟معتقدم جواب قانع کننده‌ای در این زمینه وجود نخواهد داشت چرا که وضع صنایع نسبت به گذشته بدتر شده و بیکاری سیر صعودی را طی کرده است.

نماینده مردم درود و ازنا گفت: از دولت انتظار نداریم لرستان به گلستان تبدیل شود اما دردهای نگفته استان باید دیده و درمان شود.

وی خاطرنشان کرد: صنعت مهم‌ترین عامل اشتغال زایی است و اگر صنعتی تعطیل شود جمع زیادی به آمار بیکاران کشور اضافه می‌شود اما متأسفانه دولت این مهم را در استان لرستان جدی نمی‌گیرد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار