شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد هم اکنون میزان گوگرد بنزین تولیدی پالایشگاه‌های کشور کمتر از ۵۰ جزء در میلیون است.

///////////////به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در پی درج برخی اخبار در رسانه ها مبنی بر افزایش میزان گوگرد در بنزین عرضه شده در تهران، شركت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اطلاعیه‌ای به شرح زیر صادر كرد:

به‌منظور كنترل كیفیت و نظارت دقیق تر بر كیفیت بنزین یورو4 توزیعی در كلانشهرها ، نهایت تلاش به عمل آمده است كه مبدا ارسال بنزین مشخص و بدون تغییر باشد .

در این راستا توزیع بنزین یورو 4 در تهران از ابتدای زمستان سال 1392 تا کنون تنها از پالایشگاه امام خمینی (ره) شازند تامین گردیده است . مشخصات بنزین با استاندارد یورو 4 در رابطه با مولفه های موثر بر محیط زیست بترتیب بنزن حداكثر 1 درصد، آروماتیك حداكثر 35 درصد ، اولفین حداكثر 18 درصد و گوگرد حداكثر 50 جزء در میلیون (ppm) است .

مبنای درجه آرام سوزی بنزین یورو 4 در كشور اكتان 91 است. باتوجه به موارد فوق بنزین یورو 4 توزیعی در تهران همواره با بنزن كمتر از یک درصد ( حدود 0.7 - 0.8 درصد ) و گوگرد كمتر از 50 جزء در میلیون و اكتان 91 بوده است .

در بازه زمانی بسیار كوتاهی در تابستان سال جاری با توجه به مشكل فرآیندی واحد كاهش میزان گوگرد، در بنزین تولیدی پالایشگاه مزبور میزان گوگرد در محدوده 75 جزء در میلیون تولید و توزیع شده است كه با رفع مشكل فوق در حال حاضر میزان گوگرد بنزین تولیدی پالایشگاه كمتر از 50 جزء در میلیون است.

لازم به ذكر است قبل از توزیع بنزین یورو 4 در كلانشهرها میزان گوگرد بنزین توزیعی در محدوده 350- 200 جزء در میلیون بوده است كه با توجه به تلاشهای به عمل آمده در 4 سال اخیر توزیع بنزین یورو4 با گوگرد كمتر از 50 جزء در میلیون در كلانشهرها به صورت مستمر صورت می پذیرد و اکنون هیچ‌گونه نگرانی از این بابت وجود ندارد.

انتهای پیام/

مبنای درجه آرام سوزی بنزین یورو 4 در كشور اكتان 91 است

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
میلاد
۰۸:۱۸ ۰۳ دی ۱۳۹۷
با سلام ای کاش واقعا اکتان 91 باشه
آخرین اخبار