اشرف غنی در واکنش به انتشار یک رهنمود قوم‌گرایانه از سوی یکی از مقامات ارشد حکومت، وی را به لوی سارنوالی معرفی کرد.

واکنش «اشرف غنی» به افشای سند قوم گرایانه در ارگبه گزارش حوزه افغانستان باشگاه خبرنگاران جوان، در پی افشای سند قوم گرایانه از سوی یکی از مقامات ارشد «اداره امور»، اشرف غنی، با صدور حکمی «ثواب الدین مخکش» را به لوی سارنوالی معرفی کرد.

رییس‌جمهور افغانستان که برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک به سر می‌بَرد، در بیانیه‌ای، رهنمود منتشر‌ شده از سوی «مخکش» را متأثر کننده توصیف کرد و به لوی سارنوالی دستور داد تا در این باره تحقیق کند.

اشرف غنی از لوی سارنوالی خواسته است که بر اساس قانون با تهیه‌کنندگان این رهنمود برخورد نماید.

رییس جمهور در بیانیه خود گفته است: «زیبایی افغانستان، قوت و ثبات آن در وجود اقوام و مردمان با هم برابر و مساوی این سرزمین با عزت است و برای من افتخاری بزرگ تر از این نیست که با افتخار، از آن ها نمایندگی کنم.»

اشرف غنی هچنین تأکید کرده که رفتار و فکر تبعیض آمیز در تمام عرصه ها به ویژه در درون دستگاه حکومتی را شدیداً محکوم می‌ کند و به هیچ نهاد و فردی اجازه خدشه وارد‌ کردن به وحدت، همدلی و اتفاق شهروندان افغانستان را نمی دهد.

قابل ذکر است که بر اساس گزارشی که اخیراً روزنامه اطلاعات روز منتشر کرد، «ثواب الدین مخکش»، یک رهنمود قوم گرایانه تهیه کرده و آن را با دیگر کارمندان پشتون اداره امور از طریق کانال تلگرام به اشتراک گذاشته است. در این رهنمود، به حذف کارمند غیر پشتون تأکید شده است.

انتهای پیام/

 

 

برچسب ها: افغانستان ، اشرف غنی ، ارگ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.