گردشگران آمریکایی از مهمترین جاذبه‌های تاریخی شهرستان خواف بازدید کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از مشهد ، محمود باعقیده،رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان خواف گفت: این گردشگران در تور یک روزه از بنا‌های تاریخی شاخص شهرستان از جمله آسبادها، غیاثیه، مجموعه سنگان، بافت نیاز آباد، کوشک سلامه، مسجد ملک وموزه مردم شناسی خواف بازدید کردند ضمن اینکه با اقامت در اقامتگاه بوم گردی نشتیفان از نزدیک با آداب ورسوم، غذا‌های سنتیی وموسیقی شهرستان آشنا شدند.


وی افزود: این دو گردشگر به نام‌های چارد هنری بیل و جو آن سکیور لاک فارق التحصیل و استاد دانشگاه شیکاگو در آمریکا و در دانشکده تاریخ تدریس می‌کنند.

دانشگاه شیکاگو در ادامه این بازدید گفت: ایران شناسی را در دانشگاه تدریس می‌کند و اطلاعات تاریخی زیادی از ایران دارد و برای سومین بار است که به ایران سفر می‌کنم و تقریبا اکثر شهر‌های ایران را دیده ام.

او آسباد‌های نشتیفان را بهترین جاذبه سفر خود در ایران دانست و افزود: بهترین‌ها در این سفر برای ما رقم خورد. من یکبار عکس آسباد‌ها را در کشور افغانستان دیده بودم و فکر نمی‌کردم به این زیبایی باشند و آرزو داشتم از نزدیک عملکرد واقعی آن را ببینم. همچنین مساجد سنگان، قلعه نیازآباد و مدرسه غیاثیه و مسجد ملک زوزن واقعا عالی بودند.

این استاد دانشگاه آمریکایی گفت: آرزو دارم که توریست‌های زیادی به این منطقه بیایند و از این زیبایی‌ها استفاده کنند، ولی متاسفانه در کتاب‌های مرجع توریست‌های خارجی هیچ اطلاعاتی از خراسان جنوبی، رضوی و شمالی نیست و باید این مناطق به فهرست این کتاب‌ها افزوده شود.

او تصریح کرد: مردم آمریکا شناخت زیادی از ایران ندارند، ولی آن تعدادی که ایران را می‌شناسند واقعا ایران و مردم ایران را دوست دارند و از ایران به خوبی یاد می‌کنند و آرزو دارند که روزی بتوانند به ایران سفر کنند.

انتهای پیام//ف.ج
 

برگزاری تور یکروزه خواف گردی برای گردشگران آمریکایی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.