مدیر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم گفت:طرح مباحث مهدویت به این دلیل است که افرادی در طول تاریخ نسبت به ائمه اطهار کوتاهی کردند و جایگاه امام را نادیده گرفتند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛حجت الاسلام محمدصابر جعفری مدیر مرکز تخصصی مهدویت حوزه علمیه قم  در مراسم افتتاحیه این همایش دلایل بی توجهی مردم جامعه نسبت به امام عصر(عج) را چند عامل عنوان و بیان کرد: اولین عامل عدم شناخت جامعه از امام است، چرا که دوره ای بر اهل بیت گذشت که گاهی اصلاً مردم سراغ ائمه نمی آمدند.

جعفری دومین عامل راعدم درک مقام امامت و بی توجهی به امام بیان کرد و افزود: گاهی در طول تاریخ این بی توجهی باعث شده که دست از محافظت و یاری امام معصوم برداشته و با آن مخالفت کنند.

وی خاطرنشان کرد: مردمی که در سپاه یزید در مقابل امام حسین(ع) صف آرایی کردند، همه با شعار اللّه اکبر و به قصد تقرب به خدا و از روی جهل خویش، امام سوم را به شهادت رساندند.

این مسوول سومین عامل را گناه و عاقبت آن در دنیا و آخرت دانست و گفت: به تدریج کار به جایی می رسد که مقابل امام می ایستند و او را تکذیب می کنند، همچون امروزه که برخی در شبکه های مجازی چشم و گوششان به دهان شیطان بوده و منکر همه چیز می شوند.

 

وی به برخی از موارد دیگر همچون دشمنان مهدویت اشاره کرد و گفت: در مباحث مهدویت و تحریف آخرالزمان دشمنان جدی وجود دارند که از حربه هایی مثل فرقه سازی، طرح شبهات و... درجهت تخریب اسلام، شیعه و انقلاب اسلامی استفاده می کنند.

انتهای پیام/ز

دلایل بی توجهی مردم جامعه نسبت به امام عصر(عج)

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.