عضو هیات علمی کانون تخصصی مهدویت گفت: فراهم کردن شرایط ظهور امام عصر(عج) یک وظیفه همگانی است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛حجت الاسلام محمدامین بالادستیان درچهارمین جلسه از دهمین دوره همایش کشوری 313 یار موعود در کرمانشاه گفت: علائم و شرایط ظهور به سه دسته مقدمه قیام، علائم قیام و شرایط برپایی حکومت عدل الهی تقسیم می شوند.ظهور پایان یافتن غیبت امام عصر(عج) است، اما قیام ایشان پس از چند ماهی انجام می پذیرد.

 بالادستیان اضافه کرد: دوران حکومت امام عصر(عج) دومرحله دارد، حکومت شخص امام مهدی(عج) و حکومت جانشینان امام که از این دوران به رجعت تعبیر می شود و باید گفت که برپایی حکومت عدل الهی وعده حتمی خداست، اما زمانش مشخص نیست و مخفی است.

وی یکی از شرایط ظهور امام عصر(عج) را 313 یار موعود عنوان کرد و گفت: اگر یاران باشند و زمینه های دیگر نباشد فایده ندارد و برخلاف نشانه های ظهور، لازم نیست همه نشانه ها یک جا و در یک زمان باشد، بلکه نشانه ها را تا حدود زیادی می توان تشخیص داد.

 بالادستیان وظیفه همگان در دوران غیبت را فراهم کردن شرایط ظهور اعلام کرد و افزود: پذیرش عمومی مردم از شرایط ظهور امام است و مردم باید همگام و همراه امام باشند.

وی با بیان اینکه پذیرش عمومی به معنای عدالت خواهی است، افزود: لبیک به دعوت امام عصر(عج) بر همگان واجب است و پذیرش عمومی به دو دسته آگاهانه و اختیاری تقسیم می شود و صورت دیگر آن اجباری است.

انتهای پیام/ز



اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.