نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان گفت: رابطه انسان با خداوند نباید قطع شود و استقرار ایمان سبب ایجاد تقوای دائمی می‌شود و ضعف انسان در نداشتن تقوا است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،آیت‌الله سیدابوالحسن مهدوی شامگاه جمعه در هیأت فداییان حسین (ع) اظهار داشت: استمرار نداشتن حالت‌های معنوی خارج از اختیار ماست؛ بعضی آثار معنوی برای زمانی خاص است اما بعضی اعمال مانند رفتن به مسجد محدود به زمان خاص نمی‌شود و باید استمرار داشته باشد چون استمرار برای ما برکت دارد و اسمترار انسان را متذکر می‌کند.

وی ادامه داد: تذکر و غفلت زیر مجموعه علم است؛ رفتن به مسجد و پخش شدن اذان سبب می‌شود انسان دچار غفلت نشود؛ انس با خدا باید دائمی باشد و دلیل نمازهای پنج‌گانه همین است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان افزود: پشتکار و تلاش دائمی سبب پیشرفت روح انسان می‌شود و نباید رابطه با خداوند قطع شود؛ انسان نیاز دارد همیشه به یاد خداوند باشد و دین می‌خواهد روح انسان زنده باشد و زنده بودن دائمی روح استمرار در عمل را می‌طلبد.

مهدوی تصریح کرد: اگر انسان مدتی با خداوند فاصله گرفت روحش به صورت کامل زنده نیست؛ خداوند قرآن را به صورت پیوسته نازل کرد و امامت را به صورت متصل قرار داد تا انسان‌ها متذکر شوند و دچار غفلت نشوند؛ انسان نیز در امور اختیاری باید پیوسته عمل کند و اعمال صالح را پی در پی انجام دهد تا آثارش را ببیند و روحش به آن عادت پیدا کند و با عمل صالح مأنوس شود

وی اذعان کرد: وقتی انسان اعمال صالح را با کسالت و سختی انجام می‌دهد نشان‌دهنده این است که عادت به آن عمل پیدا نکرده است؛ نتیجه ایمان استقراری، تقوای دائمی است و ضعف انسان نداشتن تقوا است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس خبرگان بیان داشت: زمانی که روح انسان به عبادت پشت می‌کند نباید عبادت را ترک کرد بلکه باید کمتر انجام دهد و در پی اصلاح روح بود و از بهترین معالجه‌ها برای روح گریه بر امام حسین (ع) است؛ در ایام مختلف سال شاهد این هستیم که زیارت امام حسین (ع) مستحب است تا روح انسان کربلایی شود و مدافعان حرم اینگونه بودند که به امام حسین (ع) وصل بودند.

 

انتهای پیام/م

 

پشتکار و تلاش دائمی سبب پیشرفت روح انسان می‌شود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.