در مراسم شیرخوارگان حسینی؛

مادران همدانی رباب (س) را تنها نگذاشتند

همزمان با سراسر کشور مراسم بزرگ شیرخوارگان حسينی در سالن ورزشی ابن سینا برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ به‌مناسبت فرا رسیدن نخستین جمعه از ماه محرم به‌عنوان روز جهانی حضرت علی اصغر(ع)، همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور، صبح جمعه 31 شهریورماه، دراستان همدان برگزار شد.

اولین جمعه ماه محرم است، روزی که خیلی ازمادرها از سال گذشته منتظراین روز بودند تا به همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی بیایند و فرزندشان را بیمه حضرت علی اصغر (ع) کنند.

 

مادران همدانی رباب را تنها نگذاشتند

 

اینجا امروز در ترنم غریبانه لالایی مادران، برای گهواره خالیت، هیچ چیز جز اشک نمی‌توانست اوج بلای تو در کربلا را نمایان کند.

اینجا صحبت از آبروداری است، آبروی فرزندان و دردانه هایی که قرار است نذر علی اصغر (ع) بشوند و شفاعت مادران و پدرانشان هم بکنند.

مادرانی که فرزندانشان را بر روی دست گرفته بودند و هم نوا با مادرت برایت لالایی می‌سرودند ، آخرین لالایی‌های مادر بر کودکش شنیدنی است و آخرین لالایی رباب خاتون برای تو تنها اشک بود، اشکی که به حرمت پدرت جاری نشد.

چشم  که می چرخاندی مادران حسینی را مشاهده میکردی که فرزندان خود را محکم در آغوش خود میفشردند وبا نوایی روضه خوانی آمیخته شده بودند ویاد کربلا عشق به ارباب را در دلهایشان زنده کرده بودند و از چشم هایشان اشک نگرانی و غم جاری شده بود.

لبیک یا حسین، لبیک یا زینب، لبیک یا علی اصغر، فقط باید بود و شنید تا معنی این لبیک گفتن ها را فهمید، ای کاش می شد حال این مادران، صداهایشان، ناله ها و زجه هایشان را ضمیمه این کلمات کرد آن وقت دیگر لازم نبود حرفی زد، التماس ها و ناله ها در خودشان یک دنیا حرف دارند.

مادران همدانی رباب را تنها نگذاشتند

 

به سراغ مادری که در کنار دستم ایستاده و نازدانه خود را روی دست بالا گرفته با عجز و ناله از حضرت رباب (س) حاجتش را می خواهد رفتم وبا او هم صحبت شدم.

وی گفت: حضرت رباب (س)، حضرت علی اصغر (ع) و آقا امام حسین(ع) مظلومان دشت کربلا بودند که با جان خود اسلام را برای همیشه زنده نگاه داشتند.

به سراغ مادری دیگر رفتم او نیر فرزند خود را در آغوش گرفته بود و نجوا کنان با خود زمزمه حضرت علی اصغر را میکرد.

مادرامیرعلی می گوید: امروزهمه شیرخوارگان نذر یاری مولایمان شدند تا  روزی انتقام خون امام حسین (ع) را بگیرند.

نزدیک مادر دیگری رفتم با اوهم کلام شدم ، چشمهایش از اشک پر شده بود کودکش را بیشتر به سینه می‌فشارد،  شاید می‌خواهد حس کند حال مادری را که در آخرین تلاش برای سیراب نمودن فرزندش با گلوی پاره پاره او روبرو شده بود.

او گفت: آمده است تا به امام زمان(عج) اعلام کند که پسرش را برای سربازی ایشان تربیت میکند و فرزندش را بیمه طفل شیرخوار امام حسین(ع) کند.

او ادامه داد:  کاش بتوانم فرزندم را ولایی و آنگونه بار بیاورم که یاری گر رهبر و امام عصر (عج) باشد.

یکی از مادران حاضر در مراسم شیرخوارگان حسینی از آرزوی خود در این مراسم گفت:  این که آرزو دارم فرزندم در مسیر مکتب سرخ حسینی گام بردارد چرا که امروز هرچه عزت داریم، مدیون فرهنگ عاشورایی ما است.

 

مادران همدانی رباب را تنها نگذاشتند

 

 

مادران همدانی رباب را تنها نگذاشتند

 

در این مراسم سید مجتبی  حسینی یمین استاد حوزه ودانشگاه در همدان  با اشاره به مقام  والای حضرت علی اصغر(ع) که شهرت جهانی دارد گفت: برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی می تواند مقدمه ای باشد برای آشنایی جهان با دین مبین اسلام وقهرمانانی که در دشت کربلا عاشقانه دین اسلام را پایدار نگاه داشتند.

حسینی یمین ادامه داد: ماهیت این حرکت واقع‌گویی حادثه عاشورا است،که  با نقطه عطف و محوریت شهادت حضرت علی‌اصغر (ع) رقم می خورد.

آری هر جا که نامی از تو روانه است، هستی در برابرت سرخم می‌کند و امروز دست‌هایی به آسمان بلند شده بود که طفلانی شیرخوار بر روی آن بود، طفلانی که مادرانشان آنها فدایی تو کرده بودند.

این مراسم جمعه ۳۱ شهریورماه در ۱۳۰ نقطه در سطح استان همدان برگزار شد، ۲۵ هزار بسته لباس شیرخوارگان در همدان تهیه شده و امروز در بین شرکت‌کنندگان به صورت رایگان توزیع می‌شود که این لباس‌ها به صورت خیرمحور و بدون بودجه دولتی است.

ویزیت رایگان اطفال توسط پزشکان اطفال نیز در آن روز انجام خواهد شد، نذرنامه‌خوانی این مراسم نیز رأس ساعت ۱۰ صبح همزمان با مراسم شیرخوارگان سراسر کشور قرائت شد.

انتهای پیام/ج

برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.