معاون فنی و عملیاتی اورژانس تهران گفت: با فعالیت ۱۵۸ موتورلانس در اورژانس‌تهران، زمان رسیدن بر بالین بیمار ۵ دقیقه کاهش پیداکرده‌است.

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛  اسماعیل فراهانی معاون فنی و عملیاتی اورژانس تهران گفت: در حال حاضر ۱۵۸ موتورلانس در سطح کلانشهر تهران فعال هستند که روزانه ۵۵۰ ماموریت انجام می دهند.

معاون فنی و عملیاتی اورژانس تهران اظهار کرد: با اضافه شدن موتورلانس ها به ناوگان اورژانس دیگر در ۱۷ درصد ماموریت ها نیاز به اعزام آمبولانس وجود ندارد که این نشان دهنده، ارزش و تاثیر بالای این خدمت جدید در اورژانس است.

وی یکی از مهمترین ویژگی های موتورلانس های اورژانس تهران را کاهش زمان رسیدن به محل حادثه یا بالین بیمار عنوان کرد و افزود: بر اساس بررسی های انجام شده ماموریت های موتورلانس ها در سطح تهران، زمان رسیدن اورژانس به محل حادثه یا بالین بیماران حداقل ۵ دقیقه کاهش پیدا کرده و به همین دلیل رضایتمندی مردم از خدمت رسانی موتورلانس نسبت به آمبولانس، ۷ درصد بیشتر است.

معاون فنی و عملیاتی اورژانس تهران از کاهش هزینه های تمام شده اورژانس با بکارگیری موتورلانس ها در سطح کلانشهر تهران به عنوان یکی دیگر از ویژگی های این خدمت جدیدی یاد کرد و افزود: با استفاده از موتورلانس در اورژانس تهران پوشش خدمات فوریت های پزشکی در مناطق فاقد پایگاه اورژانس، افزایش قابل توجهی داشته است.

فراهانی عنوان کرد: جذب ۲۵۰ نیروی انسانی برای ارائه خدمات موتورلانس‌های اورژانس در سطح کلانشهر تهران، یکی از مصادیق تحقق شعار امسال یعنی «اقتصادمقاومتی، تولید و اشتغال» است.

انتهای پیام/

۱۵۸ موتورلانس در تهران روزانه ۵۵۰ ماموریت انجام می دهند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار