معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه تهران به ۷۴۷ دستگاه آمبولانس نیاز دارد، گفت: در حال حاضر تنها ۱۸۵ دستگاه آمبولانس در پایتخت مشغول به خدمت هستند.

۶۴ درصد مأموریت‌های اورژانس تهران درمان محور استبه گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ محمد آقاجانی معاون درمان وزارت بهداشت در مراسم بهره‌برداری از ۲۰۰ دستگاه موتورلانس (موتور آمبولانس) که امروز برگزار شد، با بیان اینکه در گذشته فقط سه هزار موتور آمبولانس و 32 پایگاه هوایی در طرح تحول سلامت داشتیم، اظهار کرد: امروز شاهد توسعه ناوگان  جدید اورژانس کشوری هستیم؛ 200 دستگاه موتور آمبولانس ها که امروز به بهره برداری رسیدند مجهز به همه تجهیزات پزشکی اورژانس هستند.

معاون درمان وزارت بهداشت با اعلام اینکه شهر تهران به ۷۴۷ دستگاه آمبولانس نیاز دارد، گفت: در حال حاضر تنها ۱۸۵ دستگاه آمبولانس در پایتخت مشغول به خدمت هستند.

آقاجانی با اشاره به اینکه هم اکنون موفق به راه اندازی 125  بخش جدید اورژانس  شده ایم، تصریح کرد: ترافیک تهران مشکلات زمانی رسیدن نیروهای اورژانس سر صحنه حوادث را افزایش داده است بنابراین با راه اندازی این موتور آمبولانس ها دیگر شاهد بار ترافیکی سنگین و کوچکترین تاخیری در رسیدن به بالین بیمار نخواهیم بود.

وی با اشاره به ترافیک کلانشهر تهران تأکید کرد: برای جبران کمبودها و همچنین غلبه بر ترافیک، وزارت بهداشت تصمیم گرفت ناوگان آمبولانس موتوری را با ۲۰۰ دستگاه موتورلانس تجهیز کند.

معاون درمان وزارت بهداشت با بیان اینکه ۶۴ درصد مأموریت‌های اورژانس شهر تهران درمان محور است، افزود: اورژانس تهران در سال ۵۲۹ هزار مأموریت انجام می‌دهد که در ۶۴ درصد این مأموریت‌ها نیاز به انتقال بیمار و مجروح به مراکز درمانی نیست؛ از همین رو ناوگان آمبولانس موتوری می‌تواند این خدمات را پوشش دهد.

انتهای پیام/

ناوگان آمبولانس موتوری چیست؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار