عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: اروپا تنها به دلیل همراهی با ایران هزینه انفصال از ایالات متحده را پرداخت نخواهد کرد.

آمریکا و موگرینی به دلخواه مواضع مشخص نکنند/لزوم از سرگیری فعالیت های هسته ای ایران در صورت خلف وعده طرفین این قرار دادمسعود گودرزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در گفتگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره اظهارات موگرینی مسئول سیاست‌خارجی اتحادیه اروپا مبنی بر اینکه تمامی اعضای گروه 5+1 براساس اعلام آژانس به تعهدات خود در برجام پایبند بوده‌اند، بیان داشت: معتقدم کشور قدرتمندی مانند ایران باید برای خود مسیری را تر سیم کند و با اراده‌ای سخت در آن مسیر گام بردارد.

 وی افزود: ما به تعامل، مذاکره و اجرای دیپلماسی می‌پردازیم اما به معنای آن نیست که در روند کشور و حرکت آن به سمت آرمانهای انقلاب کندی ایجاد شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی ادامه داد: کافیست که مروری بر رفتار غربی‌ها در چند سالی که دولت سعی کرد با آنها مذاکره و سازش کند داشته باشیم تا دریابیم هیچ‌وقت با ما صادق نبوده‌اند، بنابراین نباید به گفته‌های مثبت و جراغ سبزشان دلخوش باشیم و از موضع‌گیری منفی آنها غافلگیر شویم.

گودرزی با بیان اینکه اروپا هیچگاه هم‌پیمانی مانند آمریکا را رها نمی‌کند و ایران را به آن ترجیح نمی‌دهد، اضافه کرد: اروپا تنها به دلیل همراهی با ایران هزینه انفصال از ایالات متحده را پرداخت نخواهد کرد.

 وی با اشاره به اینکه آمریکا بازیگری اصلی در زمینه برجام است و نمیتوان برجام را بدون این کشور در نظر گرفت، گفت: مذاکرات  به این دلیل بود که تحریم‌ها برداشته شود نه آن که با اروپایی‌ها به عشق‌بازی بپردازیم!عشق‌بازی اروپا بر روی میز مذاکره و به دنبال آن ادامه تحریمها و وضع تحریمهای جدید تنها به سخره گرفتن مذاکره محسوب می‌شود.

گودرزی با بیان اینکه ما ۵+۱ را از هم جدا نمی‌بینیم که آمریکا و موگرینی هر موضعی که خواستند، اتخاذ کنند، افزود: هر کدام از این کشورها اگر بخواهد خلف وعده کند، ایران باید به همان میزان فعالیت‌های هسته‌ای خود را از سر بگیرد.

 عضو کمیسیون امنیت ملی در پایان خاطر نشان کرد: موضع‌گیری‌های طرفین برجام را نمی‌توان به صورت جزیره‌های جدا از یکدیگر در نظر گرفت و به نظرم باید نگاه واحدی به برجام داشت.

 انتهای پیام/

 آمریکا و موگرینی نمی‌توانند مواضع دلخواه خود را اتخاذ کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار