مدیرکل کمیته امداد استان خراسان شمالی گفت : حدود شش میلیارد تومان بودجه برای ازدواج مددجویان تحت حمایت کمیته امداد خراسان شمالی در سال 96 پیش بینی شده است.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بجنورد؛، عباس اهرابی مدیرکل کمیته امداد خراسان شمالی گفت : امسال حدود شش میلیارد تومان از محل منابع دولتی ، غیر دولتی ، مشارکت های مردمی و وام قرض الحسنه برای پرداخت کمک هزینه ازدواج زوج های جوان تحت حمایت این نهاد پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد خدمات خود را با اولویت مناطق محروم به مددجویان ارائه می دهد،افزود: بیش از 460 میلیون تومان از کل بودجه جهیزیه در سال 96، خاصه برای زوج های ساکن در مناطق محروم استان پیش بینی شده است.

اهرابی در ادامه از جذب حدود 25 درصد ازکل اعتبارات جهیزیه در سال 96 خبر داد و گفت: از کل بودجه مناطق محروم در سال 96،  تا کنون 120 میلیون تومان آن جذب شده است و از محل منابع دولتی و غیر دولتی نیز بیش از یک میلیارد تومان آن جذب شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان با یادآوری اینکه در سال 96 کمیته امداد خراسان شمالی 613 زوج جوان نیازمند تحت حمایت را راهی خانه بخت کرده است، افزود: بیش از  یک میلیارد و 120 میلیون تومان برای جهیزیه این افراد هزینه شده است.

وی در ادامه به ارائه خدمات این نهاد در حوزه ازدواج مددجویان اشاره کرد وگفت: اهدای بسته تشویقی به زنان سرپرست خانوار شامل خدمات اشتغال، درمانی و فرهنگی در صورت ازدواج مجدد و درعین حال معرفی زوج‌های فاقد شغل به حوزه اشتغال به منظور کسب حرفه و بهره مندی از تسهیلات اشتغال از جمله برنامه های این نهاد در حوزه ازدواج بود.

اهرابی درباره برنامه‌های این نهاد حمایتی در حوزه ازدواج در سال 96  افزود: اقدامات اولیه درباره همکاری با موسسات خیریه برای اهداء جهیزیه به نوعروسان مناطق محروم در استان خراسان شمالی در حال پیگیری است.

انتهای پیام/ط

جذب 25 درصدی اعتبارات جهیزیه به مددجویان خراسان شمالی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.