لژیونر تیم ملی فوتبال ایران گفت: برای انتخاب تیم ملی ایران در 2 راهی قرار نگرفتم و از آنجاییکه یک حق انتخاب داشتم، فراری قرمز را انتخاب کردم.

به گزارش خبرنگار  فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان سامان قدوس در گفت و گو با سایت اسپورت اکسپرس سوئد درباره دعوت شدن به تیم ملی ایران و محبوبیتش در کشورمان گفت: پس از اینکه دعوت کی روش را قبول کردم،  در یک هفته  حدود 27 هزار طرفدار در صفحات مجازی به دست آوردم و تعداد طرفدارانم از 5 به 32 هزار نفر رسید. با توجه به بعد رسانه ای تیم ملی ایران صفحات مجازی زیادی برای من ایجاد شد. مردم ایران عاشق فوتبال هستند  و این امر را می توانید در رفتار آنها ببینید.

او درباره واکنش منفی سوئدی ها به حضورش در تیم ملی ایران گفت: قرار نبود بین خودروی فراری قرمز و آبی یکی را انتخاب کنم. هرچند برخی از سوئدی‌ها مرا وطن‌فروش صدا می‌زنند اما تعداد زیادی هم به تصمیم من احترام گذاشتند.علاقه ندارم کسی انتخاب فردی ام را زیر سوال ببرد. علاقه ندارم در زندگی ام به کسی آسیب برسانم.  برای انتخاب ایران در 2 راهی قرار نگرفتم و از آنجاییکه یک حق انتخاب داشتم، فراری قرمز را انتخاب کردم. هیچکس نمی تواند پیشنهاد ایران را رد کند. من هم برای انتخاب تیم ملی این کشور سوئدی ها را تحت فشار نگذاشتم.

قدوس تصریح کرد: ایران فوتبال خوبی دارد و قبول نمی کنم که سطح فوتبال این کشور از سوئد پایین تر باشد. ایران در فوتبال اروپا و تیم هایی مانند  هیرنفین هلند، المپیاکوس یونان و روبین کازان روسیه لژیونرهای زیادی دارد. هرچند صعود تیم ملی ایران به جام جهانی قطعی شده است اما هدف ما موفقیت در این رقابت هاست. برای امیدوارم سوئد هم به جام جهانی صعود کند.

او درمورد احتمال هم گروه شدن ایران و سوئد در جام جهانی 2018 بیان کرد:هم گروهی ایران و سوئد فوق العاده جذاب و جالب است.

بازیکن تیم ملی فوتبال ایران درباره بهترین خاطره اش از سفر به کشورمان بیان کرد: زمانی که نخستین مصاحبه ام را در ایران انجام دادم تمام خبرنگاران می دانستم فارسی حرف زدنم خوب نیست و تند صحبت می کنم. بنابراین به آنها گفتم آرام سوال کنند و حتی در جریان مصاحبه سوئدی هم صحبت کردم. تا حدی استرس داشتم و نگران بودم. می‌توانستم بهتر صحبت کنم. این امر برای سایر بازیکنان تیم ملی هم جالب بود. دستور زبان و دایره لغات فارسی من خوب نیست و به همین دلیل هم تیمی هایم با من شوخی می کردند.

قدوس درمورد کار کردن زیرنظر کارلوس کی روش تصریح کرد: کارنامه کی‌روش کاملا مشخص است. او با ایران عملکرد فوق‌العاده ای داشته است و همه او را دوست دارند. کی‌روش یک قهرمان است. او خیلی راحت انتظارهایی که از من داشت را مطرح کرد. اشکان دژاگه هم صحبت های زیادی درباره سبک بازی ایران با من انجام داد و به همین دلیل احساس راحتی و آرامش می کنم.

او درمورد فرهنگ ایران بیان کرد: ایران فرهنگ غنی دارد و از دوران کودکی با این فرهنگ آشنا بودم. همیشه در خانه غذاهای ایرانی را می‌خوریم و تمام اعیاد ایرانی را جشن می‌گیریم. در کل از ایرانی بودنم احساس غرور و افتخار می‌کنم. البته دوستانم تاثیر زیادی در انتخاب تیم ملی ایران توسط من داشتند.

بازیکن تیم اوسترسوند سوئد درباره اینکه در دوران کودکی زلاتان ایبراهیموویچ اسطوره او بوده است، تصریح کرد: در بچگی با پیراهن علی دایی و علی کریمی بازی می کردم و آن ها اسطوره های من هستند.

قدوس: ترجیح دادم فراری قرمز رنگی به نام ایران را انتخاب کنم/ سوئدی ها به من لقب وطن فروش دادند

انتهای پیام/

اظهارات سامان قدوس درباره تیم ملی ایران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار