جشن شکوفه‌ها با حضور ۴۰۰ دانش آموز دختر و پسر کلای اولی امروز در رواق دارالهدایه حرم مطهر رضوی برگزار شدِ

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛ در این مراسم علیرضا کاظمی مدیر کل آموزش وپرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه دانش آموزان کلاس اولی پشتوانه آینده کشورمان هستند گفت: هدف از برگزاری این جشن در بارگاه نورانی امام هشتم آشنایی دانش آموزان با سیره رضوی و آغاز تحصیل در مکانی مقدس و آسمانی است.

 
وی گفت:: بیش از ۴۰۰ دانش آموز پایه اولی به نمایندگی ۱۳۰ هزار دانش آموز ابتدایی استان در مراسم جشن شکوفه‌ها شرکت کردند و در مراسم جشن جوانه‌ها نیز ۶۰۰ دانش آموز متوسطه اول حضور یافتند.

مدیر کل آموزش وپرورش خراسان رضوی با اشاره به این که مراسم جشن شکوفه‌ها و جوانه‌ها به منظور پیمان بستن دانش آموزان پایه اولی و متوسطه برگزار می‌شود گفت: دانش آموزان از فیض سفره علی بن موسی الرضا (ع) باید برای ارتقأ علمی، آموزشی و پرورشی خود بهره بگیرند تا آینده درخشانی داشته باشند موجب افتخار خانواده، جامعه و کشور خود شوند.

کاظمی افزود: آموزش وپرورش خراسان رضوی در کنار تمام فعالیت‌های آموزشی و پرورشی خود که بر مبنای بزنامه ریزی می‌باشد، شعار سال تحصیلی جدید را "تحقق تعلیم و تربیت تمام ساحتی با کیفیت و عدالت در سایه برنامه محوری" قرار دادیم.

مدیر کل آموزش وپرورش خراسان رضوی ادامه داد: در سال تحصیلی جدید قصد تربیت دانش آموزانی متعادل، متوازن و در تراز قرآن کریم داریم و در این راستا به تربیت تمام ابعادی توجه ویژه خواهیم داشت.

کاظمی با اعلام این که آغاز مهر سال جاری به مناسبت همزمانی با ماه محرم مهر حسینی نام گرفت افزود: از این فرصت برای پیوند مستحکم دانش آموزان با ائمه اطهار استفاده می‌کنیم.

وی دو اولویت توسعه و ترویج فرهنگ قرآن، نماز و عترت و سیره رضوی را در دستور کار آموزش و پرورش خراسان رضوی دانست و خاطر نشان ساخت: باید به جوانان و نوجوانان آموزش دهیم که آنگونه که شایسته خراسانی‌ها است به زائران بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) خدمت رسانی کنند.

مدیر کل آموزش وپرورش خراسان رضوی با بیان اینکه ده‌ها برنامه برای این اولویت‌ها در نظر گرفته شده است ادامه داد: گام‌های عاشقی، حفظ زیارت امین الله، صلوات خاصه، زیارت اولی ها، جشنواره رضوی و خورشید ولایت از جمله این برنامه‌ها است.
 
انتهای پیام//ف.ج
 

برگزاری جشن شکوفه ها و جوانه ها در حرم مطهر رضوی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.