پیش بینی می شود امسال 32هزار تن آلو از باغات زیر کشت شهرستان نیشابور برداشت می شود .

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد؛  محمد علی فرهمند راد معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور گفت: 3هزار و600 هکتار از باغ‌های نیشابور زیر کشت آلو است که از این میزان 3هزار و100 هکتار سطح زیرکشت بارور بوده و پیش‌بینی می شود امسال حدود 43 هزار و400 تن انواع آلو همچون شمس، طرقبه، قطره طلا، درگزی، ساتتروزوا و بخارا برداشت شود که با توجه به سرمازدگی های اتفاق افتاده این میزان به 32 هزار و 240 تن برداشت کاهش رسیده است.


محمد علی فرهمند راد افزود: نیشابور از نظر محصولات باغی از جایگاه ویژه‌ای در استان خراسان رضوی برخوردار بوده و رتبه اول کاشت و تولید آلو به این شهرستان اختصاص دارد.


وی افزود: در حال حاضر از محل تولید و عرضه آلو بیش از 693 میلیارد ریال سود ناخالص عاید کشاورزان نیشابوری می‌شود.


معاون سازمان و مدیر جهادکشاورزی نیشابور ادامه داد: در سال جاری و پس از سرمازدگی رخ داده میانگین تولید آلو10 هزار و400 کیلوگرم در هکتار رسیده است . این در حالی است که برخی از باغداران با مدیریت صحیح، به کارگیری توصیه های فنی کارشناسان و استفاده از کودهای آلی و ریز مغذی و استفاده از ارقام پرمحصول و پایه‌های مقاوم به آفات و بیماری‌ها موفق شده‌اند از هر هکتار باغ آلو حدود 64 هزار کیلو آلو با کیفیت بالا برداشت کنند.


وی با تاکید بر استفاده از روش‌های نوین آبیاری و مبارزه به‌موقع با آفات و بیماری‌های محصولات باغی به‌منظور افزایش تولید محصول، توصیه کرد: باغداران در کاشت آلو از ارقام پرمحصول، خوش‌پوست و همچنین پایه‌های مقاوم به آفات و بیماری‌ها و تنش‌های محیطی استفاده و در زمان کاشت نهال از زیر خاک رفتن پیوندک جلوگیری کنند .


انتهای پیام// س.ح

 

 

آغاز برداشت آلو از باغات شهرستان نیشابور

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.