رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان گفت : ۲۵۴واحد صنعتی و حدود ۱۴ درصد صنعت این استان در شاهرود قرار دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، بهروز اسودی رئیس سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان سمنان در جلسه هماهنگی برگزاری همایش توسعه شرق استان سمنان به میزبانی فرمانداری ویژه شاهرود با بیان اینکه ۳۲۲طرح آماده تدوین در بخش صنعت استان وجود دارد گفت : برای توسعه شرق استان سمنان باید پتانسیل های موجود شامل محیط زیست، تسهیلات بانکی، حمل و نقل، زمین و ... مهیا باشد زیرساخت ها برای توسعه منطقه کافی نیست و باید همت جدی در این خصوص صورت گیرد.

 

وی با بیان اینکه ۴۷۷ هکتار شهرک صنعتی در استان سمنان وجود دارد که تنها ۱۰۰هکتار آن پر شده است، افزود: ۲۵۴واحد صنعتی و حدود ۱۴ درصد صنعت استان در شاهرود قرار دارد که شامل ۱۳ درصد سرمایه گذاری و ۱۳ درصد اشتغال استان نیز می شود.

 

اسودی با بیان اینکه شرق استان سمنان یکی از پر ظرفیت ترین بخش سرمایه گذاری در زمینه معدن است، تصریح کرد: برای توسعه معادن شرق استان در زمینه اکتشافات، استخراج و فراوری باید اقدامات زیر بنایی صورت گیرد دولت متاسفانه در زمینه اکتشاف هیچ گونه حمایتی از سرمایه گذار نمی کند لذا این مهم می طلبد تا دستگاه های اجرایی برای پیشبرد این هدف تلاش کنند.

 

وی با بیان اینکه در بخش اکتشاف شاهد ریسک بسیار بالایی هستیم، افزود: باید سه موضوع میراث فرهنگی، منابع طبیعی و محیط زیست در بحث استخراج معادن دیده شود.

 

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه مس و پلی متان از اولویت های اصلی برای سرمایه گذاری خارجی است، ابراز داشت: اکتشاف مواد اولیه تولید آلومنیوم با اولویت بوکسیت، اکتشاف سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و سنگ آهک خام از جمله ظرفیت های شناخته شده برای ایجاد سرمایه گذاری در بخش معادن استان سمنان محسوب می شوند.

 

اسودی با بیان اینکه در زمینه استخراج متاسفانه ماشین آلات معادن به دلیل عدم تخصیص تسهیلات بانکی فرسوده و راندمان بسیار کم است، گفت: این مهم می طلبد تا در این زمینه نیز اقدامات موثرتری صورت گیرد و از سوی دیگر بهره برداری از شورآبه ها برای استحصال پتاسیم و منزیم پیش بینی شده است.


انتهای پیام / ه


وجود 254 واحد صنعتی در شاهرود

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.