دانش آموزان دبستانی شهرستان سیرجان در کلاس های اوقات فراغت تابستان خود موفق به ساخت هواپیمای الکترونیکی بدون سرنشین یا بهپاد شدند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان  ، مدیر دبستانی در سیرجان گفت : دانش آموزان این واحد آموزشی به تیم های ده نفره اختراعات یا هنرهای دستی شدند که دوتیم از آنان که علاقه مند به خلبانی و پرواز بودند در آموزش ساخت هواپیمای بدون سرنشین با استفاده از مربیان عضو باشگاه پژوهشگران جوان و انجمن مخترعین کشور آموزش دیدندو موفق به ساخت ماکت 4 فروند پهباد شدندکه روی دو ماکت موتور پرواز و کنترل نصب شد.
 نصرالله طاهری مقدم افزود : پس از ساخت ماکت این هواپیما از جنس فوم توسط دانش آموزان موتور پرواز و کنترل نیز توسط دانش آموزان در داخل هواپیما نصب شد که امروز این بهپاد رونمایی وبا حضور مسئولین محلی در آسمان سیرجان با موفقیت به پرواز در آمد.
وی گفت : این هواپیمای کوچک و بدون سرنشین با استفاده از شارژ برق خود قادر به پرواز حداقل نیم ساعته است و همچنین قادر به مانورو حرکات نمایشی است و تا دید با چشم غیر مسلح قابل کنترل است.
آقای طاهری مقدم افزود : در الگوی طراحی شده فیلمبرداری ، دید نقطه هدف و شناسایی موارد خواسته شده نیز قابل نصب است.
اسامی دانش آموزان تیم ساخت بهپاد این دبستان : طاها زید آبادی ، سعید مسلمی ، مهران و امید رادمرد، امیر عباس قاسمی ، امیر حسین محمود آبادی ، امیرعلی دانش ، امیرعلی فیروز آبادی ، محمد پارسا شاه حیدری و امیرحسین نژاد کورکی هستند و مربیان آموزش نیزآقایان مرتضی عباسلو و نصرالله امیری مقدم عضو انجمن مخترعین کشور و عضو پژوهشگران جوان و نخبگان و پژوهشگران برتر دانشگاه که دارای 12 اختراع است.
در پایان این مراسم از پژوهشگران دانش آموز که موفق به ساخت این پهباد شدند توسط مسئولین تجلیل شد.

انتهای پیام/ی

ساخت پهباد به همت دانش آموزان سیرجانی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.