فرماندار شهرضا گفت: وجود بیش از 120 هیأت مذهبی ثابت و سیار در شهرستان یک ظرفیت عالی فرهنگی است که باید آن را حفظ کنیم.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محسن گلابی شامگاه دوشنبه در همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی شهرستان شهرضا، اظهار کرد: هدف از برگزاری همایش تجلیل از پیرغلامان حسینی نهادینه کردن ارزش‌ها و پیام عظیم نهضت حسینی در جامعه اسلامی است.

وی افزود: تجلیل از پیرغلامان ارج نهادن به تلاش‌های آن‌ها برای تعظیم و تکریم اهل بیت عصمت و طهارت(ع) است که نقش موثری در ارتقای فرهنگ اسلام ناب محمدی(ص) در جامعه دارند.

فرماندار شهرضا گفت: در شرایط فعلی که همه افراد با شیعه دشمن هستند و از هر ابزاری برای نابودی آن استفاده می‌کنند، باید فرهنگ غنی عزاداری برای اهل بیت(ع) را حفظ کنیم.

گلابی با تأکید بر اینکه عزاداری ایام محرم مهم‌ترین عامل در حفظ و انتقال سیره امامان است، بیان داشت: در جریان این عزاداری‌ها عالی‌ترین مضامین اخلاقی و دینی از نسلی به نسل دیگر منتقل شده است.

وی با بیان اینکه زنده نگه داشتن یاد و خاطر امام حسین(ع) یکی از وظایف اصلی هر مسلمان بوده و باید در این راه تمامی تلاش خود را انجام دهد، مطرح کرد: تاریخ پرشکوه عزاداری برای اهل بیت(ع)، بخش مهمی از پیشینه مردم شهرضا است.

فرماندار شهرضا با اشاره به اینکه وجود بیش از 120 هیأت مذهبی ثابت و سیار در شهرستان یک ظرفیت عالی فرهنگی است که باید آن را حفظ کنیم، عنوان کرد: زنده نگه داشتن یاد و نام امام حسین(ع) و نهضت عاشورا و تجلیل از خادمان ائمه اطهار(ع) وظیفه همگانی است و ما افتخار داریم که توانسته‌‏‏ایم قدمی هر چند کوچک در راستای فرهنگ ایثار و شهادت برداریم.

گلابی در پایان با بیان اینکه هیأت مذهبی یکی از بهترین محل‌ها برای شناسایی افراد نیازمند و کمک به آن‌ها است، اذعان کرد: خادمان هیأت مذهبی باید تلاش کنند تا این کار با رعایت حرمت و آبروی افراد و به نام امام حسین(ع) انجام شود.

 

انتهای پیام/م

 

عزاداری ایام محرم مهم‌ترین عامل در حفظ و انتقال سیره امامان است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار