یک روزنامه آمریکایی نوشت رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار با ترامپ تلاش خواهد کرد او را به خارج نکردن آمریکا از توافق هسته‌ای ایران متقاعد کند.

مکرون در دیدار با ترامپ برای ماندن آمریکا در برجام تلاش خواهد کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ روزنامه آمریکایی واشنگتن پست در مطلبی نوشت امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه در دیدار امروز خود با دونالد ترامپ، همتای آمریکایی‌اش، در مقر سازمان ملل، تلاش خواهد کرد او را به خارج نکردن آمریکا از توافق هسته‌ای ایران و شش قدرت جهانی متقاعد کند.

ژان-ایو لو دریان، وزیر امور خارجه فرانسه، در گفتگو با خبرنگاران، با هشدار درباره پیامدهای خروج از توافق‌های جهانی به سبب «ترس و یا خودخواهی» اظهار کرد مکرون در دیدار ساعات پایانی روز دوشنبه با ترامپ در حاشیه هفتاد و دومین نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد، تلاش خواهد کرد او را به باقی نگهداشتن واشنگتن در برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) تشویق کند.

لو دریان همچنین افزود مکرون در این دیدار تلاش خواهد کرد ترامپ را به بازبینی سیاست‌هایش در قبال توافق آب و هوایی پاریس وادار کند. رئیس جمهور آمریکا چند ماه پیش به طور رسمی اعلام کرد این کشور را از توافق اقلیمی پاریس خارج می‌کند. این اقدام ترامپ انتقادهای فراوانی را در سطح بین‌الملل به دنبال داشته است. وزیر خارجه فرانسه در ادامه بدون اشاره مستیقیم به نام ترامپ، گفت افزون بر تروریسم و تنش‌های موجود در جهان، ترویج عوام‌گرایی (پوپولیسم) و اندیشه‌های ملی‌گرایانه (که به پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری سال 2016 آمریکا انجامید)، باعث وخیم‌تر شدن اوضاع در جهان شده است. وی افزود علی‌رغم توسعه جهانی‌سازی، مشارکت میان کشورهای کاهش یافته است.

 

انتهای پیام/

توافق هسته‌ای ایران یکی از محورهای اصلی گفتگو در دیدار میان مکرون و ترامپ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار