مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: جلسه کارگروه شهرستانی تالاب هامون با موضوع پیگیری و بررسی طرح های مربوطه در منطقه سیستان برگزار شد.

برگزاری کارگروه شهرستانی تالاب هامون در منطقه سیستان به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان،  نیره پورملائی مدیر کل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان اظهار داشت: جلسه کارگروه شهرستانی تالاب هامون با حضور اعضاء و با موضوع پیگیری و بررسی طرح های مربوطه در محل فرمانداری شهرستان هامون برگزار شد.

وی افزود: جلسه شهرستانی کارگروه احیای تالاب هامون با محوریت بررسی طرح اجرایی احیای تالاب هامون در کوه خواجه و نیز بررسی پیشنهادات فرمانداری های منطقه در خصوص احیای تالاب در محدوده تحت مدیریت تشکیل شد.

پورملایی  بیان کرد: لزوم اجرای مفاد کتابچه طرح جامع تالاب هامون از اولویت های مهم و اساسی جهت هر گونه اقدام در تالاب هامون است و بررسی طرح پیشنهادی احیای تالاب در کوه خواجه، مشخصات مجریان طرح، لزوم و چگونگی اجرای طرح و همه موارد مربوطه می بایست در چارچوب طرح جامع تالاب بررسی و اجرایی شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان ادامه داد: پیشنهاد برنامه های مشابه و ظرفیت سازی برای احیای تالاب هامون و اقداماتی از جمله لایروبی و برداشت رسوب برای ذخیره و حفظ و نگهداشت آب برای کمک به افزایش عمر تالاب هامون مناسب و مثبت است.

وی گفت: لزوم پررنگ شدن نقش مردم در احیای تالاب هامون از اهم برنامه های مصوب است و با در نظر گرفتن برخی ملاحظات و شرایط در خصوص اجرای طرح و حفظ کارکردهایی از جمله صیادی، دامداری، گردشگری و منافع کلیه ذینفعان می بایست هر طرحی در تالاب هامون براساس طرح مدیریت یکپارچه مصوب و اجرایی شود.

انتهای پیام/ع

کارگروه شهرستانی تالاب هامون در سیستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار