فدراسیون تیراندازی در دوراهی تصمیمات وزارت ورزش و ودیوان عدالت اداری قرار گرفته است.

سرگردانی تیراندازی میان وزارت ورزش و دیوان عدالت اداریبه گزارش خبرنگار  گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان مجمع انتخاباتی فدراسیون تیراندازی در حالی 18 تیرماه برگزار شد که با شائبه هایی همراه بوده است و دیوان عدالت اداری همچنان به اجرای حکم از طرف وزارت ورزش و جوانان مبنی ابقای مهدی هاشمی به عنوان رئیس فدراسیون تیراندازی تاکید می کند.

امیر رضا خادم معاون پارلمانی وزارت ورزش و جوانان هفته گذشته اعلام که دیوان عدالت اداری در پاسخ به نامه وزارت ورزش و جوانان درباره انتخابات 18 تیرماه سال جاری گفت اجرای حکم صادره درباره این موضوع الزام اجرایی ندارد و این نهاد به موضوع انتخابات اخیر ورود نکرده و نظری درباره آن نداشته است.

این در حالی است که روز گذشته دیوان عدالت اداری به این اطلاعیه واکنش نشان داد و انتخابات فدراسیون تیراندازی در سال 93 را تائید و اعلام کرد این حرف از سوی مسئولان وزارت ورزش خلاف واقع است و آنها ملزم به اجرای حکم دیوان عدالت اداری هستند.

البته پیش از این هم دیوان عدالت اداری گفته بود در صورت نادید گرفتن حکم دیوان انفصال از خدمت را به دنبال خواهد داشت.

در حال حاضر دیوان عدالت اداری دستور رسیدگی به موضوع فدراسیون تیراندازی را داده است تا تکلیف این فدراسیون مشخص شود.

البته باید این موضع را در نظر داشت که فدراسیون جهانی تیراندازی همچنان مهدی هاشمی را به عنوان رئیس فدراسیون قبول دارد و کمیته ملی المپیک هم چندی پیش در نامه ای به کمیته بین المللی المپیک مهدی هاشمی را به عنوان رئیس فدراسیون تیراندازی معرفی کرد.

به نظر می رسد وزارت ورزش و جوانان و دیوان عدالت اداری هنوز درباره مشکل فدراسیون تیراندازی به توافق نرسیدند و با وجود گذشت 2 ماه از مجمع انتخاباتی فدراسیون میز ریاست فدراسیون تیراندازی لرزان است و معلوم نیست چه سرنوشتی در انتظار این رشته المپیکی و پرمدال است.

دیوان عدالت اداری به دنبال اجرای حکم در فدراسیون تیراندازی است

مهدی هاشمی رئیس سابق فدراسیون تیراندازی درباره رای دیوان عدالت اداری تصریح کرد:موضوع شفاف و روشن است و مسئولان هم مجبور به اجرای حکم دیوان عدالت ادری هستند و مسئولان باید اختلافی که بین دیوان عدالت اداری و وزارت ورزش درباره انتخابات فدراسیون ایجاد شد برطرف کند تا ورزش تیراندازی از این حاشیه ها نجات پیدا کند.

اختلاف بین دیوان عدالت اداری و وزارت ورزش باید برطرف شود

وی افزود :در حال حاضر موضوع منطق و قانون نیست بلکه اختلافی است که در این زمینه بوجود آمده است و پیش از اینکه این حاشیه ها ورزش تیراندازی را با چالش در مجامع بین المللی رو به رو کند باید برطرف شود.

طبق رای دیوان عدالت اداری انتخابات سال 93 به قوت خودش باقی است

رئیس سابق فدراسیون تیراندازی در ادامه گفت:دیوان در اطلاعیه ای که صادر کرده است گفت مجمع انتخابات فدراسیون در سال 93 به قوت خودش باقی است بنابراین دلیلی بر  برگزاری مجمع فوق العاده نیست و مسئولان ملزم به اجرای حکم دیوان هستند در غیر این صورت باید منتظر عواقب نادید گرفتن قانون باشند.

هاشمی بیان کرد :پیش از برگزاری مجمع انتخاباتی در 18 تیرماه دیوان عدالت اداری در نامه ای به وزارت ورزش و جوانان این موضوع را اعلام کرد که انتخابات دوره گذشت بدون مشکل بود اما با وجود این مسئولان این رای نادیده گرفتند و مجمع انتخاباتی فدراسیون را برگزار کردند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار