تیم ملی والیبال ایران در دیدار مقابل ژاپن با برتری قابل توجه در دفاع روی تور به پیروزی رسید.

به گزارش خبرنگار توپ و وتور گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، تیم ملی والیبال ایران در شرایطی موفق شد تیم ملی ژاپن را مغلوب كند كه در اغلب فاكتورهای فنی از حریفش پیش بود. تیم ملی والیبال ایران در این مسابقه در مجموع موفق به كسب 96 امتیاز در برابر 78 امتیاز ژاپنی‌ها شد كه از این میزان 52 امتیاز از اسپك‌های بلندقامتان ایران بدست آمد.

این در حالی بود كه ملی‌پوشان ژاپن در این دیدار 51 امتیاز را از اسپك بدست آوردند. بازیكنان ایران در دفاع عملكرد عالی نسبت به حریف خود داشتند و به تنهایی از دفاع مستقیم 13 امتیاز به نام خود كسب كردند و این در حالی بود كه ژاپنی‌ها تنها 3 امتیاز را از دفاع روی تور بدست آورده بودند.

سرویس‌های دو تیم كه مستقیما به امتیاز منجر شده بود برابر بود. جایی كه هر دو تیم از سرویس مستقیم 6 امتیاز بدست آوردند. تیم ایران در مجموع چهار ستی كه مقابل تیم ملی ژاپن برگزار كرد مرتكب 31 خطای فردی شد و این در حالی بود كه ژاپنی‌ها از خطاهای خود 32 امتیاز به ایران تقدیم كردند.

توپ‌گیری ضعیف بازیكنان ژاپن 12 امتیاز برای ایران به ارمغان آورد و بازیكنان ایران با خطا در توپ‌گیری 4 امتیاز به حریف خود دادند. در بین بازیكنان ایران امیر غفور، پشت‌خط زن بلندقامت ایران، توانست به تنهایی 23 امتیاز برای تیم ملی كشورمان تصاحب كرده و در مجموع بهتری بازیكن ایران از لحاظ كسب امتیاز شود.

ایشی اوتاكا از ژاپن نیز با 16 امتیازی كه برای تیمش بست آورد، امتیازآورترین بازیكن ژاپن در این مسابقه شد. آمار فنی این بازی نشان می‌دهد بازیكنان ایران با برتری در تمام فاكتورها موفق به شكست چهارمین حریف خود در رقابت‌های قهرمانان بزرگ قاره‌ها شدند. بلندقامتان كشورمان در ادامه كار سختی پیش رو خواهند داشت و باید برای كسب سكو به مصاف تیم ملی والیبال فرانسه كه با قهرمانی در اروپا جواز حضور در مسابقات قهرمانان بزرگ قاره‌ها را كسب كرده است، برود.

انتهای پیام/

آنالیز فنی تیم ملی والیبال ایران مقابل چهارمین حریفش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.