معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان اصفهان گفت:قاضی با اختیارات ویژه‌ای که دارد می‌تواند منشأ خیر برای عموم مردم باشد وقتی قاضی حکم قضاوت می‌گیرد با احکامی که صادر می‌کند در مسیر تقویت امنیت جامعه و احساس امنیت مردم گام بر می‌دارد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی موسوی‌نژاد پیش از ظهر امروز در مراسم معارفه رئیس جدید دادگستری شهرستان شاهین‌شهر و میمه اظهار کرد: بر اساس حکم آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه، محمد باقری به عنوان رئیس جدید دادگستری شهرستان شاهین‌شهر و میمه معرفی و از خدمات حسین محمدی رئیس سابق این اداره قدردانی شد.

وی افزود: محمد باقری پیش‌تر رئیس دادگستری شهرستان دهاقان بوده و حسین محمدی نیز بر اساس حکم  رئیس قوه قضائیه به عنوان مستشار دادگاه تجدید نظر دادگستری استان اصفهان منصوب شد.

معاون قضائی رئیس‌کل دادگستری استان اصفهان در سخنان خود، جایگاه قاضی را حساس دانست و تصریح کرد: قاضی با اختیارات ویژه‌ای که دارد می‌تواند منشأ خیر برای عموم مردم باشد وقتی قاضی حکم قضاوت می‌گیرد با احکامی که صادر می‌کند در مسیر تقویت امنیت جامعه و احساس امنیت مردم گام بر می‌دارد، حضرت امیرالمومنین(ع) در این باره می‌فرماید جایگاه قاضی در نظام اسلامی آن‌چنان مهم است که باید بهترین افراد عهده‌دار این سمت باشند.

موسوی‌نژاد اضافه کرد: قضات محاکم قضایی نیز با احکامی که در مسیر تثبیت عدالت در جامعه صادر می‌کنند در تقویت وحدت آحاد جامعه مسؤولیت دارند.

وی از قضات و شوراهای حل اختلاف خواست که احکام جایگزین زندان را تا آنجایی که مقدور است برای مجرمان صادر کنند و در توضیح این نکته بیان داشت: برای مثال کسانی که به منابع طبیعی آسیب می‌رسانند، به محیط‌زیست خسارت زده‌اند و یا کسانی هستند که قوانین رانندگی را نقض کرده‌اند، قضات به جای آنکه حکم حبس در زندان به محکومان بدهند از احکامی همچون خدمت به افراد بزه دیده، درخت کاری اراضی تخریب شده و تذکر دادن به رانندگان در چهارراه‌ها استفاده کنند.

موسوی‌نژاد در پایان به آثار شهادت شهید محسن حججی در تثبیت حقانیت نظام جمهوری اسلامی در بین کشورهای دیگر و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اشاره و تصریح کرد: نظام جمهوری اسلامی دشمنان بزرگی دارد که همه مسؤولان با عملکرد خود وظیفه دارند وحدت و یکپارچگی ملت را در برابر دشمنی‌های دشمنان تقویت کنند.

 

انتهای پیام/م

 

قضات در صورت امکان، احکام جایگزین زندان برای مجرمان صادر کنند

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.