۹ محله استان لرستان جز برنامه وزارت راه و شهرسازی جهت احیا بافت فرسوده قرارگرفته است و ۷.۳ میلیارد تومان اعتبار برای این بافت‌ها مصوب شده است.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛  علیخانی، مدیرکل راه و شهرسازی لرستان، گفت: حدود ۲۰ درصد کل جمعیت شهری استان در بافت‌های فرسوده زندگی می‌کنند و حدود ۱۵ درصد جمعیت شهری در سکونت گاه‌های غیررسمی با مساحت ۹۰۱ هکتار هستند.

وی با بیان این که کل بافت‌های نابسامان شهری دو هزار و ۲۵ هکتار معادل ۱۴ درصد مساحت محدوده شهری است، گفت: در شهرستان خرم‌آباد ۳۷۲ هکتار و در شهرستان بروجرد ۲۷۰ هکتار بافت تاریخی وجود دارد که با میراث فرهنگی و شهرداری برای احیا بافت‌های تاریخی برنامه ریزی و هماهنگی‌هایی انجام شده و عملیات اجرایی آغاز شده است.

علیخانی گفت: ۱۱۶ هکتار بافت فرسوده در شهرستان دلفان معادل ۱۵ درصد مساحت شهری و ۳۸ درصد جمعیت شهری وجود دارد که در حال حاضر به‌عنوان شهرستان پایلوت محرومیت زدایی انتخاب شده است.

به گفته وی در کل کشور ۲۷۰ محله جز برنامه وزارت راه و شهرسازی قرارگرفته که ۹ محله متعلق به استان لرستان است که در شهرستان‌های خرم‌آباد، بروجرد و دورود عملیات اجرایی انجام‌شده و ۷.۳ میلیارد تومان اعتبار برای این بافت‌ها مصوب شده است.

انتهای پیام/ د

۷.۳ میلیارد تومان اعتبار برای احیای بافت‌های فرسوده استان تصویب شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.